LaceyLoo skrev 2012-10-20 09:29:43 följande:
Jag månadshandlar. Så den 25 åker jag å handlar på Willys, handlar då allt som kan tänkas behövas. Tvål, tvättmedel, diskmedel, kyckling, fisk, potatis pasta ris kryddor, ja allt verkligen. Även frukt och grönsaker. Sen har jag gjort en veckoplanering vad gäller maten, ja äter samma sak varje tisdag i en månad, sen görs planeringen om. De gör att de är lätt att handla. Sen handlar jag laktosfria mjölkprodukter då de håller längre. Frukt köper jag sånt som dela håller kort, typ banan, och sen typ äpplen som håller längre. Jag har skippat att köpa färsk mat, så kyckling, fisk kött åker in i frysen. Sen brukar jag få stödhandla 1gång typ frukt och grönsaker å smör och mjölk. Jag har alltid matlåda till skola och jobb. Lägger MAX 1500 på mat, de även inräknat apotek och mat till hunden och bakspåsar och ben till henne :)
Samma här.. jag brukar handla när det är billigt kött /köttfärs och frysa in.. sist fick jag 8 kg köttfärs för 200-250 kr och det räcker långt. Jag köper ofta i storpack och fryser in (blir oftast mycket billigare då) sedan på veckorna har jag när jag får pengar lagt en summa i 4 kuvert och använder dom pengarna i ett i veckan till bröd /mjölk grädde och sådant som inte håller sig
Skulle jag handla varje dag skulle jag inte ha en krona kvar så planering sparar faktiskt pengar.Sedan måste man inte köpa dyra märken utan billighets varianten på många saker är lika gott om ibland inte godare ibland :)