Få kejsarsnitt beviljat efter en bukplastik?
Jag gick för tre år sedan igenom en bukplastik på grund av väldigt delade bukmuskler. Jag valde att inte vänta trots att jag ville ha fler barn framöver då jag hade väldigt ont när jag åt och led av det på flera sätt. Nu är jag gravid igen i v 6 och är livrädd att jag ska få tillbaka problemen då jag blir väldigt stor som gravid (har alltid legat flera kurvor över medel på SFmått och liknande) och gått över med båda barnen innan. Samt att det ska göra ont för att det blir för stramt.
Jag undrar om någon fått kejarsnitt beviljat två veckor innan på grund av detta eller vad ska jag göra? Jag vill inte gå längre än till 37+0 då barnet är färdigt egentligen och är livrädd inför detta :( och det skapar stor ångest hos mig.
Jag är inte förlossningsrädd då jag har fött vaginalt två gånger och det har gått jättebra men nu vill jag verkligen bara ha snitt för att bli igångsatt vägrar jag då jag vet att det kan gå hursomhelst.
Vad gäller att barnet ska vara färdigt så har båda mina barn vägt runt 4.5kg så ett par veckor innan borde de inte vara så små.
Vad tror ni?