Tuve - Norumshöjd, bra/dåligt ?
Ev. blir det flytt till Norumshöjd i Tuve / Göteborg och tänkte se om någon utav er bor där eller vet hur området är ??
Ev. blir det flytt till Norumshöjd i Tuve / Göteborg och tänkte se om någon utav er bor där eller vet hur området är ??
Ja jag har bott i Tuve. Inte världens bästa ställe om man säger så. Vi bodde i ett nybygge, liten bit ifrån allt. Men vid Norumshöjd var det alltid lite bråkigt, en dag var det en man som högg folk med samurajsvär...
Blev det någon flytt?
Jag vet att norumshöjd inte är det bästa området i Tuve, men som överallt finns det både bra och mindre bra grannar. Tror allt är relativt.
Bodde i radhusdelen av Tuve mellan åren 1998-2005. Norumshöjd var känt som ett ställe med problemfamiljer (kriminella invandrare/stökiga white trash). Huruvida det stämde eller inte är jag dock osäker på.
Bott i Tuve i över 10 år och har aldrig råkat ut för något eller känner någon som har råkat ut för något heller. Det med samurajsvärdet är nog undantaget som bekräftar regeln att det är väldigt lugnt i tuve. Det är den händelsen som kommer på tal gång på gång. Tuve/Säve har den lägsta brottsligheten på hela hisingen. Tro inte att en dyrare adress per automatik ger mindre brott. Har vänner i Torslanda som har haft flera inbrott i bilen och sitt garage. Det är antal brott som begås som visar hurpas bra området är.
trivs jättebra
jag blir så jäv a förbannad av alla falska rykten