• Klumpefoten

Dubbelseende efter skelningsoperation

Hej! Nu är det så att jag opererade mig för min skelning i onsdags och det jag nu undrar över är om det är normalt så här nära inpå att man ser dubbelt i vissa lägen. Det stramar självklart i ögat och är rött och svullet men det går väl över om ett tag men hur lång tid tar det att träna upp ögonmusklerna, är det det som behövs för att få bort dubbelseendet, misstänker även att det är hjärna som spökar då den ännu inte vant sig vid ögat nya ställning, kan det vara så. Lite orolig är man ju att allt gått åt helvete men det skulle vara skönt och få lite reflektioner från er som gjort en sån här operation. Tack på förhand!

• Svar på tråden Dubbelseende efter skelningsoperation
  • Anonym (dubbelseende)

Har inte gjort samma operation men har en skelning som gör att jag ser dubbelt. Jag var nästan 20 när min skelning och tillhörande dubbelseende upptäcktes. När jag då skaffade glasögon så att jag skulle se normalt så var min hjärna så inställd på att korrigera synen att det tog 2-3 dagar innan jag såg normalt. Hade problem då med att jag såg dubbelt både med och utan glasögonen för att hjärnan tog tid på sig att ställa om sig. Nu när hjärnan är van att ställa om sig så gör den det direkt och det är inga problem, men den där första tiden så tog det lång tid. 

Svar på tråden Dubbelseende efter skelningsoperation