• Charlie121014

    Någon som förlorat sitt barn vid födseln?

    För knappt en vecka sedan hände det som inte borde hända, vår son Charlie föddes och dog på samma gång. Jag blev igångsatt på fredagen och tidigt på söndag morgon var det dags att krysta fram honom. Då jag fött med akutsnitt med dottern var jag livrädd att något skulle gå fel. Personalen var dock positiva och peppande. När jag krystat ett tag förstod jag att något var fel, det borde inte ta sådan tid att få ut honom. Perdonal strömmade och de vände mig om och gjorde alla möjliga försök att få loss honom. Jag förstod när de till slut fick ut honom att något var fel. Min man följde med när de förde bort honom, jag låg kvar förstenad tillsammans med ett gäng uppgivna barnmorskor. När jag såg deras miner blev det ännu klarare att han inte klarat sig. Min man kom tillbaka efter en stund med en optimism i rösten och sa: han har hjärtljud. Jag sa åt honom att gå tillbaka , de rullade mig sedan till rummet där läkarteamet stod och kämpade. Jag såg hans lilla huvud som va fullt med hår. Jag pratde med honom med gråt i rösten. Jag blev inrullad till förlossningssalen dit barnläkaren kom tillsammans med min man. Han berättade att Charlie fastnat med axlarna och varit utan syre för länge. Charlie var hjärndöd. Senare fick vi veta att hans hjärta endast slagit p.g.a adrenalinsprutan de gav honom. Han dog i mig på väg ut. Allt hade sett bra ut tills dess att han fastnat. Charlie var en fullt frisk pojke som dog p.g.a att han fastnat och de fick inte loss han i tid. Jag har ingen aning om hur jag / vi ska kunna gå vidare, och om jag någonsin kommer att förstå vad som hänt. Mitt hjärta känns tomt och min famn känns tom, kvar finns jag kroppsligt och själsligt ärrad för livet. Hur orkar man fortsätta?


    Änglamamma till Charlie
  • Svar på tråden Någon som förlorat sitt barn vid födseln?
  • Makrame

    Usch. Jag gråter med dig när jag läser ditt inlägg. Kan inte svara på hur man går vidare. Vill bara sända varma tankar till dig och din familj och hoppas att ni får bra hjälp i försök att komma vidare.. Beklagar djupt er sorg. Kramar om.

  • Ellia73

    Det gör så ont i mig att läsa det du skriver. Det finns inga ord för att trösta så jag skickar dig också mina varmaste tankar. Se till att ta hand om er och ta all hjälp ni kan få från familj, vänner, kurator. Självklart kommer ärren att finnas kvar resten av livet men jag hoppas ändå att ni så småningom hittar tillbaks till ett "normalt" liv igen. Många kramar!

  • Charlie121014

    Tack för alla styrkekramar. är det någon av er som har någon liknande erfarenhet eller som förlorat sitt barn på annat sätt?

  • grästuva

    Jag inboxade dig ♥


    ♥ Stolt mamma till tre fina pojkar. Theo 24/12-07, Oliver 4/4-11 och Filip 11/4-12 ♥
  • ThereseJohansson

    Styrkekramar till er! Kan inte greppa känslan men kan tänka mig in i situationen...har en vän som förlorade sitt barn 1v innan beräknad födsel...är nått år sedan nu men sorgen är alltid med men hur svårt det än låter så har hon börjat "leva" igen...

  • Ellia73

    Jag har ingen erfarenhet av vad du gått igenom men tvingades avbryta en graviditet i somras pga trisomi 13. Kan bara föreställa mig hur fruktansvärt detta måste kännas för dig som fick gå igenom hela graviditeten. Sköt om er mitt i all er sorg. Styrkekram!

  • orion81

    Hej, grattis till er fina son och beklagar samtidigt att han inte fick stanna hos er. Sorgen är ofattbar när något sådant händer. Vi förlorade vår son Oliver i somras en vecka efter födseln. Han fick syrebrist under förlossningen och gick bort från oss en vecka senare.

    Det var ju rätt nyligen sedan det hände oss så jag vet inte mer än att jag är otroligt stolt över att ha fått en vacker son, han kommer att vara med oss för alltid. Ja, vi kommer ha detta ärr för alltid, har insett det nu, han fanns ju där och kommer för alltid vara en del av våra liv, det gör i sin tur att vi kommer alltid ha sorgen för att han inte finns med oss i livet. Däremot har vi börjat, sakta men säkert, hitta tillbaka till livet. Jag ser nu att glädjen så sakteliga kommer överträffa sorgen. Vi är inte där än, men ser ändå att det på sikt kommer bli så. Glädjen över att vi är hans föräldrar, han vår son och hur fantastisk han var kommer vi alltid ha med oss.

    Jag har börjat blogga här på FL för att på så sätt komma vidare. Det har funkat för mig. Om jag nu ska ge några råd eller sätt att förhålla sig till det hela (och jag är ju givetvis ingen expert...) så är det att hitta ett sätt för dig själv att få ut dina känslor och prata om allt ni varit med om, med varandra och anhöriga. Få ut dina känslor och omge dig med människor du mår bra av. Och, ta allt i din egen takt.

    Massa kramar till er.


    Oliver 2012 <3
  • Mammas Lilla Ängel

    Vi förlorade vår son i v 21+6 den 5 oktober. För tidig vattenagång. Jag beklagar verkligen det som hänt er, jag förstår hur det känns att förlora sitt barn vid födseln. Fruktansvärt och något som inte får hända!!
    För mig har det varit lättast att prata om det med dom närmsta runt omkring mig. Sen att vi fick ett så bra bemötande från sjukhuskyrkan gjorde att vi kunde ta ett steg frammåt. 

    Skickar styrkekramar  {#emotions_dlg.flower} 

  • Charlie121014

    Tack så mycket för era fina inlägg och att ni delar med er av era erfarenheter. Jag uppskattar att ni delar med er. Styrkekram till er.

Svar på tråden Någon som förlorat sitt barn vid födseln?