• Anonym (Undrar)

Skulle män kunna klara av att föda barn?

Nu har jag funderat över män, om dem skulle klara av att föda. Låt åt säga att män är fortfarande män fast utan kuk... har i stället en slida. Skulle dem klara av att föda? Mer känsligt och smärtsamt? Och ni män hur tror ni att det känns för kvinnor att föda?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-10-20 20:11
    Kan tillägga att när jag fick min dotter, så var min sambo nära på att svimma vid förlossningen och var mer orolig och rädd.. :) varför upplever vissa män på det sättet?

• Svar på tråden Skulle män kunna klara av att föda barn?
  • Anonym (Undrar)
    Marnet skrev 2012-10-20 20:08:17 följande:
    Näää inte min man iallafall :)
    Haha, har du redan frågat?  :)
  • Anonym (Undrar)

Inga män som vågar svara? 

• Johans Pillerill

Nej, de skulle dö av smärtan rent fysiskt då de inte har rätt hormoner och sån shit... Min make var mest rädd och blek för att jag blev så otäck.

• Lavish

Jo, det tror jag. Tror män är kapabla att utstå lika mycket smärta som kvinnor.

Men däremot tror jag det skulle vara en mycket större grej. Och att det skulle finnas mycket bättre smärtlindring.

När män går ut i krig och blir skadade eller dödade är ju det the shit liksom. Kan uppta 90% av nyheterna och hela historieböckerna. När kvinnor lider minst lika hemska kval för att frambringa nästa generation och upprätthålla artens överlevnad är det tydligen ganska ointressant.

• Anonym (Undrar)
    Johans Pillerill skrev 2012-10-20 20:18:44 följande:
    Nej, de skulle dö av smärtan rent fysiskt då de inte har rätt hormoner och sån shit... Min make var mest rädd och blek för att jag blev så otäck.
    Hm..dem är ändå starka fysiskt sätt och klarar av ändå det mesta, men psykiskt är väl som blir problemet då det är naturligt för kvinnor att föda. 
  • Adonis

Det är klart att män också skulle klara av att föda barn. Tror inte att det är någon könsmässig skillnad i att kunna uthärda smärta. Är man gravid så måste den ju liksom ut...Precis som att jag tror att kvinnor skulle må dåligt av att sitta bredvid i lika stor utsträckning som män.

• Johans Pillerill
    Anonym (Undrar) skrev 2012-10-20 20:26:34 följande:
    Hm..dem är ändå starka fysiskt sätt och klarar av ändå det mesta, men psykiskt är väl som blir problemet då det är naturligt för kvinnor att föda. 

Nä, på den fronten klarar de det säkert... Men det är ren fakta - män kan inte producera tillräckligt med smärtstillande vad-det-nu-är som kvinnor utsöndrar vid förlossning, därför skulle de inte uthärda smärtan som av en läkare som föreläste för oss sa är ungefär som att bryta x antal ben i kroppen samtidigt (det är ett par år sedan, la inte det exakta på minnet). Men i övrigt tror jag de skulle fixa det minst lika bra psykiskt... Bara de inte är förkylda (läs: döende) samtidigt ;)
Svar på tråden Skulle män kunna klara av att föda barn?