• emba

Färga håret på min dotter på 5 snart 6 åring?

Hejsan på er glada där ute! 
    Tänkte bara fråga en sak! Min dotter på 5 snart 6 år vill färga håret till Rosa.
    Inte hela håret rosa då förstås! Bara topparna! :) och sen resten av håret brunt! Hon är blond nu! Ingen toning då alltså! Men hon är ju snart vuxen! Vad tycker ni? Hon har sagt att hon ville ha rosa hår! Så jag tänkte topparna är väll okej? Eller ska vi köra på hela håret rosa för jag menar topparna är ju inget eller?

Kram på er!  
  • Svar på tråden Färga håret på min dotter på 5 snart 6 åring?
  • Camillapunktslut

Tycker hon är för liten att färga håret på riktigt, finns ju sån spray färg som tvättas ut, så kan hon ju få rosa toppar iaf.

• Höstglöd

Snart vuxen när hon är fem snart sex år? Säger som ovan ta en sprayfärg. Det är inte bra för vuxna att färga håret så hur in du tycka det är bra för ett barn?

• Edda2

Tycker svart färg istället för brunt, passar bättre till det rosa...

• SunGirl

Varför inte färga hela ungen? Jag hade gärna velat ha en grön son t.ex. Då skulle jag skryta om hur mycket broccoli han äter och folk skulle tro mig!

• Orkide

Men hon är ju i princip vuxen så självklart ska du låta henne göra precis som hon själv vill...

5-6 år

• Fluffig

Varför introducera sån skit för en sån liten tjej? Om hon måste ha nåt så använd sån sprayfärg eller ta bara i topparna och låt henne ha kvar resten naturligt.

• emba
    Camillapunktslut skrev 2012-10-20 20:52:44 följande:
    Tycker hon är för liten att färga håret på riktigt, finns ju sån spray färg som tvättas ut, så kan hon ju få rosa toppar iaf.
    Sprayfärg känns inte så bra för naturen. Och dessutom är det bara onödigt om det ska tvättas ut varför lägga pengar på det då? 
  • emba
    Coyote skrev 2012-10-20 20:55:32 följande:
    Hahahahahaaaaaaa!
    ?
Svar på tråden Färga håret på min dotter på 5 snart 6 åring?