• ELS

Vad har du för knep för att hålla dig snygg och fräsch?..

Tänker mest på lite småsaker som man kan tänka på för att känna sig
    snygg och fräsch även en tråkig vardag.
    Så vad är ditt lilla knep?
  • Svar på tråden Vad har du för knep för att hålla dig snygg och fräsch?..
  • Janniiike

Jag använder brun utan sol på ansiktet, halsen och bröstet. De gör att man inte ser så blek ut under vinterhalvåret! :D

• Maryam88

Tandtråd + munskölj efter tandborstning. En nagelfil nära till hands att alltid kunna fila till naglarna om de behövs och en bra ögon kräm.

• ELS
    Maryam88 skrev 2012-10-20 22:34:39 följande:
    Tandtråd + munskölj efter tandborstning. En nagelfil nära till hands att alltid kunna fila till naglarna om de behövs och en bra ögon kräm.
    Hur vet man att man har en bra ögonkräm?

Själv låter jag en nagelterapeut fixa mina naglar en gång i månaden Glad
  • Maryam88

Man frågar efter en som är bra :) vet inte vad som utmärker en bra ögonkräm, men de ska väl vara en som sjunker in snabbt och som förvandlar trötta ögon till pigga ögon :) jag använder Lumene sensitive touch. Tycker den är bra. :) haha ja då är de ju avklarat :) men om man inte fixar naglarna hos någon behöver dom oftast filas till i kanterna nån gång i veckan för att vara jämna och fina.

• Utropstecknet

Regelbundna besök till frisör och nagelterapeut (om man vill/behöver det).
    Regelbundna hemmaspan både både kropp och ansikte (ånga, scrub, ansiktsmask - whatever).
    Ta hand om fötterna.
    Lukta gott (älskar Cleans parfymer, framförallt Warm Cotton som luktar fräscht och nytvättat, finns också som deoderant).
    Less is more när det kommer till smink, för mig är ett bra underlag (foundation) a och o.
    Rouge piggar upp ett trött ansikte, likaså läppglans och ett par markerade ögonbryn.

• Mio

Skrubbhandskar! Åh, vad len och fin huden känns efter en ordentlig omgång med dem! Ansiktsmask är också ett sätt att känna sig lite fräschare.
    Saker som syns då.. Nagellack. Älskar att måla tånaglarna, sätter lite färg på vardagen helt enkelt! :)

• Jessie75

Jogging. Genom att jogga 3-4 ggr/vecka känner jag mig mycket fräschare men har svårt att hålla igång det under vinterhalvåret varför jag ska testa gym under kommande vinter trots att jag tycker det är svindyrt.

• EmmaT

Kanske inte så jätte roligt tips men när jag duschar/badar och tvättar mina fötter så ser jag alltid till att använda nagelborste efter att jag tvättat m tvål! Gör detta varje dag och mina tånaglar ser alltid fräscha ut och det går betydlig fortare när man ska göra vanlig pedikyr. Fast det kanske alla gör?! Jag känner mig fräschare ialf :)

• grind

håller mig borta från droger och äter mycket frukt och grönt.

• Anova

Använder i största möjliga mån naturliga produkter till huden. Oljor för mjukhet och rengöring, aloe vera för fukt, mineralsmink eller inget smink alls.

Äter mycket fisk och grönt. Dricker mycket vatten. Försöker undvika att dricka för mycket kaffe, sockerhaltiga drycker, alkohol mm. 

Försöker sova så gott jag kan.  

Gör saker jag tycker om, umgås med människor jag gillar, försöker göra livet roligt helt enkelt.. Då ler och skrattar man oftare och jag är övertygad om att leende människor är vackrare än andra.       

• ELS

Vilka bra tips ni har! Glad

Dricka ordentligt med vatten är ett jättebra förslag.
    Sen ska man se till så att man har har fina ögonbryn tycker jag. Buskiga ögonbryn kan tråka ut ett vackert ansikte och detta gäller karlar också faktisk!

• KristenTjej84

Dricker mycket vatten, undviker alkohol & cigaretter( rökarna flyr jag) och smörjer in mig med dag/natt kräm.

• Apopan

Folk brukar tycka att jag ser väldigt ung och fräsch ut. Har väl haft en liten svacka nu i samband med sköldkörtelstrul, men nu är jag på G igen med hjälp av medicin.
    Solar inte. Röker inte. Dricker måttligt med alkohol. Äter inte kött. Är ute mycket i friska luften. Använder inget smink. Använder sällan några skönhetsprodukter alls förutom något för håret då och då. Använder bara parmyfria saker vid tvättning av kropp och knopp. Borstar ibland tänderna mer än två gånger per dag (har felfria tänder, aldrig haft ett hål ens).. men framförallt så har jag djävligt bra gener. Min mamma ser minst lika fräsch ut med minimal ansträngning och visar fortfarande leg på systemet fast hon är 50 snart ;)

• Slagathor

Smörjer in fötter och händer samt har på lyxigt läppbalsam vid läggdags

Kör ansiktsmask med peeling före en gång i veckan

Har hårinpackning två gånger i veckan

Har gelénaglar 

Förr lagade man det som var trasigt. Nu byter vi utan en tanke på konsekvenserna ut det.
  • Bambi07

Åker utomlands en vecka under vintern. Gör massvis för humöret och orken.

• sofie88

Gruppträning på gym, dricka mycket vätska, nyttig kost, återfuktar huden ofta och fuskar med LDB färgad dagcreme (bronzer) tillsammans med ett ljusrosa eller beige läppstift/läppglans känner man sej lite uppiffad i mammavardagen :)

Svar på tråden Vad har du för knep för att hålla dig snygg och fräsch?..