• MWG93

    Jag är adopterad så det är bara att fråga på :)

    Hej jag tänkte svara på hur det är och var att bli adopterad och vad jag tycker är viktigt att tänka på om man tänker adoptera.

  • Svar på tråden Jag är adopterad så det är bara att fråga på :)
  • MWG93
    Hjärtat längtar skrev 2012-10-20 22:45:48 följande:
    Tips till blivande adoptivförälder?
    Ja en sak som jag lärt mig av mina vänner som oxå blivit adopterade är att när man blir lite äldre så vill man vet vart  och hur man kom till och det bästa är faktiskt att vara ärlig och berätta att tex att du var inte i min mage men att jag har tagit hand om dig för att tex dina bio-föräldrar var fattiga eller nått.
    Att vara ärlig är del 1.
    sen vet jag hur jobbigt jag hade det med att jag var enda barnet och jag menar inte att man måste ha ett syskon men det är nog bra att ha många runt familjen så man blir mindre ensam. Gud vad jag babblar på hoppas jag sa nått bra annars är det bara o fråga mer :) Lycka till 
  • MWG93
    Indian29 skrev 2012-10-21 07:54:16 följande:
    hej adopterad
    jag är också adopterad  
    ha de gott 
    Jasså från vilket land? Glad
  • MWG93
    Indian29 skrev 2012-10-21 15:46:19 följande:
    jag är från Peru

    du då?

    kram 
    Jag är från Nicaragua :) Kram
  • MWG93
    Indian29 skrev 2012-10-22 01:12:01 följande:
    jaha se så trevligt!
    jag bor i Örnsköldsvik 
    Vad trevligt :) 
  • Maltex

    Jag vill adoptera, eftersom jag själv har ledgångsreumatism och inte vill att mina barn ska få det Undrade jut detdär hur man ska prata om att barnet är adopterat. Men nu fick jag ju svar, Perfecto

  • MWG93
    Maltex skrev 2013-02-21 22:20:40 följande:
    Jag vill adoptera, eftersom jag själv har ledgångsreumatism och inte vill att mina barn ska få det Undrade jut detdär hur man ska prata om att barnet är adopterat. Men nu fick jag ju svar, Perfecto
    vad bra :) 
Svar på tråden Jag är adopterad så det är bara att fråga på :)