• Anonym (Sara)

Ger ni pengar till välgörenhet?

Undrar här hur många som ger pengar till välgörenhet och i så fall, hur mycket och till vilka?
    Om ni inte ger, varför inte och vad skulle få er att börja ge? 

Ger själv c:a 1% av min bruttoårslön varje år till bla Stadsmissionen, Barncancerfonden, WWF, Röda Korset mfl. 

• Svar på tråden Ger ni pengar till välgörenhet?
  • Silversvans

Ja, inga fasta summor utan jag ger det jag har råd med då jag hittar något som känns vettigt. Brukar även lägga växel i bössor om någon står och skramlar på ICA, men det är inte så ofta någon gör det. Senast jag skänkte var det något hjälpprogram för aids-drabbade.

• Jessie75

Ja, men inte med någon regelbundenhet utan när det är insamlingar och liknande. Betalar också in till WWF varje år.

• FreeForAll

Nej, lägger bara i bössor ibland.

Men jag skänker kläder och saker jag inte längre vill ha istället för att sälja.

• Alby

Jag skänker till wspa och ett lokalt katthem. Engångsbelopp ca varann månad.

• Anonym (WWF)

Vi ger till Amnesty och WWF varje månad, några hundralappar. När vi båda har jobb kommer det nog bli mer/till fler.

• solskina

ATSU, Rädda Barnen och Cancerfonden. Inga stora summor men jag stödjer dom.

Händer att jag även skänker små summor till en bössa. 
    Jag skulle vilja kunna ge mer men jag har inte råd.

I helgen kommer jag dok stå på loppis till förmån för ATSU. Tid är ju även en gåva.

• Anonym

Nej jag ger av min tid istället. Inget i hela världen skulle få mig att börja köpa mig rent samvete med att skänka pengar. Det är TID som är värdefullast idag.

• Anonym

Jag är världsförälder sedan några år och bidrar med 100 kr/månad. Var tidigare WWF-fadder också och skänkte då ytterligare 200 kr/månaden. Skulle gärna skänka mer om jag hade råd, vilket jag inte har idag. Skulle jättegärna stödja tex läkare utan gränser, min stora dag, barncancerfonden, rent vatten-projekt, låt-flickor-gå-i-skolan-projekt, WWF mfl, men det finns inte utrymme för det just nu. 

Annars "hjälper jag till" genom att skänka mycket till och handla mycket på second hand. Skulle absolut kunna tänka mig att jobba ideelt, tex i soppkök. 

• Reviv

Både jag och min sambo har blivit varslade så nu skänker vi 50 kr i månaden till min stora dag. När jobb kommer så skänker vi mer.

Svar på tråden Ger ni pengar till välgörenhet?