Son som älskar snoppar - vad gör jag??
Hej! Jag är 23 år och pappa till en liten son på 4,5 år. Jag är ensamstående med honom för det mesta, hans mamma bor i Afrika tillsammans med min sons syskon, och jag bor lite här och var på jordklotet. Nu är det såhär att min son är väldigt fixerad vid snoppar. Han pratar om det, han sjunger om det, han vill gärna fråga om det och han undersöker gärna sin egen. Förstår att han kanske är i en sådan ålder nu, men jag tycker det går till överdrift och jag vet inte vad jag ska säga åt honom. Som sagt han undersöker gärna sig själv, och han är inte direkt blyg då. Han kan ligga på soffan i vardagsrummet och ha dragit av sig alla kläder och sen ligga och pilla på sig själv. Det är kanske normalt, men inte när det händer varje gång han ska se på film eller att han varje gång när han ska sova (till och med BREDVID MIG) ligger och pillar på sin snopp. Han älskar och bada och han gör det gärna tillsammans med mig, men jag har känt på sistone att jag inte vill för ibland när vi badat så har han även rört vid min penis. Då har jag sagt till honom att det är min, att han har en egen som han kan ta på. Han lyssnar men efter nån dagar har det gått ut ur huvudet på honom. Han har även varit mycket kontaktsökande med min pojkvän och även ibland rört honom över könet. Min fråga nu, vad ska jag göra? Ska jag störa honom när han ligger och tar på sig själv och säga att han inte får ( vilket enligt mig inte låter bra för det kanske bara blir fel), eller ska jag ignorera och låta honom konstant gå och dra i mannen. Vet att man kan be honom göra det på sitt rum endast, och jag har försökt det sen han var 3 ungefär. Vill inte få honom och känna att det är dåligt och att han inte får göra så, men samtidigt så tycker jag han är för mycket. Han pratar allmänt för mycket om sådana saker. Han vet tex att vuxna som tycker om varandra myser i sängen och han säger "pussas på varandra", men menar i själva verket att man har sex. Blev chockad första gången han sa åt mig att mammor och pappor pussas på varandra i sängen osv. Vet inte var han lär sig. Han går inte direkt på dagis och får höra såna saker där. Och jag är väldigt noga med att han inte ska få syn på eller höra när jag och min pojkvän har trevligt, och jag kan nästan garantera att han aldrig har fått det, så var får han allt ifrån? Och vad ska jag göra??? Tack