• Perickles

Aruba, Panama, Brasilien eller Florida? (inte Thailand eller Kanarieöarna)

Nån som kan rekommendera nåt annat resemål än Thailand o Kanarieöarna?
    Vi söker efter sol/värme/avkoppling och lite shopping i första hand... men har också andra intressanta funderingar kring resemålet.

Vi ska resa i februari/mars och varit närapå att boka Thailand men börjar tveka.
    Vi har nämligen planer på att vara längre/återvända dit ifall vi hittar rätt. Och eftersom jag studerat i Asien är jag inte så positivt inställd till den hårda skolkulturen som råder där.
    Vi har två små barn varav ena är snart i skolålder och ifall vi återvänder för längre tid behöver vår äldsta dotter gå i skola.

Reselängden är ca 11-12 timmar västerut, samma som till Thailand. Så kom med tips?!!

• Svar på tråden Aruba, Panama, Brasilien eller Florida? (inte Thailand eller Kanarieöarna)
  • Severus

Florida.
    Har semestrat där tre gånger
    Kommer skicka mina döttrar dit på språkresa om några år. Privatskola i Orlando

• jagsmygerut

Bodde i aruba 8 månader
    Finare stränder är svårt att hitta massor av aktiviteter överallt. Rätt dyrt dock, var inte rädd för att åka under lågsäsong, ingen större skillnad på väder. Regnskurarna är tillfälliga och uppfriskande

• Perickles
    jagsmygerut skrev 2012-10-21 16:04:48 följande:
    Bodde i aruba 8 månader
    Finare stränder är svårt att hitta massor av aktiviteter överallt. Rätt dyrt dock, var inte rädd för att åka under lågsäsong, ingen större skillnad på väder. Regnskurarna är tillfälliga och uppfriskande
    När är det "lågsäsong" i Aruba?
    Javisst fotografierna av stränderna förtrollar :)
    O regn är vi inte rädda för...
    får jag fråga vad man kan livnära sig/arbeta med på i Aruba?
  • Perickles
    Vanilla ice queen skrev 2012-10-21 15:01:44 följande:
    Kapstaden
    Ja, Kapstaden har också funnits med på listan...
    Hur är det att "leva" där, dyrt? 
  • Perickles
    Severus skrev 2012-10-21 15:13:07 följande:
    Florida.
    Har semestrat där tre gånger
    Kommer skicka mina döttrar dit på språkresa om några år. Privatskola i Orlando
    Blir nyfiken på privatskolan i Orlando... Namn på den?

• evaoregon
    Perickles skrev 2012-10-21 17:07:06 följande:
    Blir nyfiken på privatskolan i Orlando... Namn på den?

När det gäller USA (och även andra resemål) så kan det vara bra att tänka på hur länge man får vara i landet som turist.  I USA är det 90 dagar som gäller.  Kolla också om det går att plugga tillfälligt och hur mycket det i så fall kostar.  Privatskola kan bli mycket dyrt.  Du kan kolla tuition (avgift) för den skola som nämnts här.  http://www.windermereprep.com/admissions/tuition
Svar på tråden Aruba, Panama, Brasilien eller Florida? (inte Thailand eller Kanarieöarna)