• Voorhees

Pendla?

Någon som vet hur det är eller har erfarenheter av att pendla mellan t.ex Göteborg-Jönköping eller Göteborg-Skövde för studier? Jobbigt? Tufft? Funkar det? Värt? Smidigt? Försenade tåg/bussar?

Funderar på att byta utbildning och har hittat några i Göteborg Borås, Trollhättan men även Skövde och Jönköping. Vill helst i flytta på mig..

• Svar på tråden Pendla?
  • Piggley Wink

Många pendlar till Borås, bekanta tycker att det funkar bra. Skövde känner jag ingen, men har förstått att det inte är ovanligt. Fördelen med tågpendling är ju att det är lättare att plugga då.

H juni 07, N november 10
  • Voorhees
    Piggley Wink skrev 2012-10-29 20:19:45 följande:
    Många pendlar till Borås, bekanta tycker att det funkar bra. Skövde känner jag ingen, men har förstått att det inte är ovanligt. Fördelen med tågpendling är ju att det är lättare att plugga då.
    Vet om personer som pendlar Gbg - Borås eller gbg - Trollhättan. Men det jag tänker mest på är Gbg - Jönköping eller Gbg - Skövde. Restid är ca 1 1/2 - 2 timmar, enkelresa.
  • Piggley Wink

På tåget till Skövde behöver du ju sällan byta, så då kan du ju använda tiden till att plugga. Det beror ju på om du har barn som behöver hämtas, och hur maånga dagar per vecka du måste vara där förstås..

H juni 07, N november 10
  • Voorhees
    Piggley Wink skrev 2012-11-03 15:49:47 följande:
    På tåget till Skövde behöver du ju sällan byta, så då kan du ju använda tiden till att plugga. Det beror ju på om du har barn som behöver hämtas, och hur maånga dagar per vecka du måste vara där förstås..
    Har inga barn.
    Men frågan är om man orkar pendla 1.5-2 h enkelväg i tre år cirka. Kan det vara värt det i slutändan? Hör så mycket blandat om detta, men vill samtidigt inte missa chansen att söka en utbildning där om det faktiskt går att pendla!
  • Piggley Wink

Jag pendlar 1 Tim 15 min enkel väg varje dag till skolan. Funkar helt ok, pluggar på tåget. Klart du ska söka, om det är den utb du vill gå så kommer det funka!

• Voorhees
    Piggley Wink skrev 2012-11-14 15:39:14 följande:
    Jag pendlar 1 Tim 15 min enkel väg varje dag till skolan. Funkar helt ok, pluggar på tåget. Klart du ska söka, om det är den utb du vill gå så kommer det funka!
    Hur fungerar det och hur stort avstånd har du? Blir det ofta förseningar och hur långa dagar blir det för dig med pendlandet? :)
Svar på tråden Pendla?