• Anonym

    Flytta under aurorautredning?

    Hej!

    Jag är gravid i 9 veckan, men måste av många skäl planera graviditeten och förlossningen redan nu (håller tummarna att det ska gå bra!) Jag har en utländsk partner och på grund av de långa köerna i Sverige och vår ålder bestämde vi oss för att inseminera utomlands. Vi gifte oss nyligen, jag blev gravid och vi söker nu uppehållstillstånd för henne i Sverige, där jag är skriven. Jag har på grund av ett internationellt förhållande levt ett kringflackande liv, och jag måste nu åka fram och tillbaka för att förbereda vårt liv tillsammans i Sverige. Vi vill bosätta oss i en annan ort där jag nu bor, men det kommer nog inte att bli klart förrän nån månad innan förlossningen, när min partner kommer till Sverige.

    Min fråga mitt i denna logistiskt komplicerade röra gäller aurorasamtal. Jag har ganska stora skäl till att be om ett planerat snitt. Men när blir man kallad till ett sådant (vet at BM måste referera) och vad händer om man plötsligt flyttar mitt i utredningen? Jag vet var jag vill föda, men det är i andra ändan av landet så jag kan liksom inte flyga fram och tillbaka dit. Eftersom vi inte kommer att vara på plats förrän en månad innan förlossning vill jag absolut inte vänta och kanske få avslag i sista minuten.

    Tacksam för råd!

Svar på tråden Flytta under aurorautredning?