• Anonym (orolig partner)

kondom gick sönder mtf

Kan min partner som är mtf, ha gjort mig gravid då kondomen gick sönder?

• Svar på tråden kondom gick sönder mtf
  • Whitetrash86

beror på om personen steriliserat sig eller inte, om inte så kan du mycket väl bli gravid.

• ELS

Känns ju inte omöjligt.
    Men beror väll på om personen har gjort något ingrepp eller så.
    Vad säger partnen? HEN Tomte borde ju veta hur läget ligger till.

Hon har bara varit på hormoner och sån där manligt hormon blockerare i mindre än 1 år. Hon vill ta bort kulorna men det är för tidigt. Jag hade ÄL nu i helgen också. Funkar dagen-efter-piller då?  Och hur stor är risken för missbildning?

• Whitetrash86
    Anonym (orolig partner) skrev 2012-10-21 22:02:50 följande:
    Hon har bara varit på hormoner och sån där manligt hormon blockerare i mindre än 1 år. Hon vill ta bort kulorna men det är för tidigt. Jag hade ÄL nu i helgen också. Funkar dagen-efter-piller då?  Och hur stor är risken för missbildning?
    daggen-efter-tablett ska tas SENAST 72 timmar efter. Men helst inom 24 timmar.

kommer ha gått ca 20 timmar när jag tar det. ska köpa det så fort apoteket öppnat.

• pontus1992
    Anonym (orolig partner) skrev 2012-10-21 22:02:50 följande:
    Missbildning??? menar du med tanke på hormonerna som hon tar? Förslag är väl att kontakta en läkare din partner borde ju ha en läkare som ordinerar homroner och de har nog svar på alla frågor ni har.
Svar på tråden kondom gick sönder mtf