• Anonym (Hmm)

Varför är det så vanligt att just turkar har svenska/utländska flickvänner?

Ja det är nåt jag funderat över, visst finns det säkert många greker,spanjorer osv som har svenska tjejer.....men just i medelhavsländerna verkar turkar överrepresenterade...varför?!  Vad kan det bero på?

• Svar på tråden Varför är det så vanligt att just turkar har svenska/utländska flickvänner?
  • Anonym

Denna TS är faktiskt helt obegriplig.

• Anonym (Hmm)
    MickeN1973 skrev 2012-10-21 21:30:16 följande:
    Turkiska kvinnor släpper inte till lika snabbt som en svensk kvinna 

Hört samma om tex grekiska tjejer...så borde ju vara samma där...dock så hör man inte lika mkt om det...

Å inte är väl ts så obegriplig....en undran bara...
  • kossan

Vad menar du? Svenska? Eller utländska? Eller va? :S

• Anonym (Hmm)
    kossan skrev 2012-10-21 21:35:28 följande:
    Vad menar du? Svenska? Eller utländska? Eller va? :S
    Menade allmänt icke turkiska tjejer.....
  • Anonym (Inte så.)

Nej det tycker jag inte stämmer, för nästan alla nationaliter blandar sig med svenska tjejer. Det är svårare för flickorna kanske, därför att de ofta leds in i förhållande av sin släkt. Så är det för en del åtminstone. Svenska tjejer tycker visst om "alla sorter", just nu går det en "trend", med att de söker sig till helt svarta från Afrika. Det finns ju hur många killar som helst att välja mellan!

• Anonym (Hmm)
    Anonym (Inte så.) skrev 2012-10-21 21:41:16 följande:
    Nej det tycker jag inte stämmer, för nästan alla nationaliter blandar sig med svenska tjejer. Det är svårare för flickorna kanske, därför att de ofta leds in i förhållande av sin släkt. Så är det för en del åtminstone. Svenska tjejer tycker visst om "alla sorter", just nu går det en "trend", med att de söker sig till helt svarta från Afrika. Det finns ju hur många killar som helst att välja mellan!

Jasså,går det en trend med svarta män nu, att dom far dit å hämtar hit dom eller?
  • Anonym (Inte så.)
    Anonym (Hmm) skrev 2012-10-21 21:47:46 följande:

Jasså,går det en trend med svarta män nu, att dom far dit å hämtar hit dom eller?
    Nej, nej jag menar ju inte så. Jag bor själv i en storstad, och sista året har en väldig massa helt svarta killar kommit hit, antagligen genom kvot eller annan asyl, men väldigt ofta ser man "dem" med svenska flickvänner. Bara för att ta ett exempel. Men det spelar ju heller ingen som helst roll, så länge människor trivs med varandra. Så skit samma skulle jag vilja påstå.
  • Anonym (Hmm)
    Anonym (Inte så.) skrev 2012-10-21 21:56:29 följande:
    Nej, nej jag menar ju inte så. Jag bor själv i en storstad, och sista året har en väldig massa helt svarta killar kommit hit, antagligen genom kvot eller annan asyl, men väldigt ofta ser man "dem" med svenska flickvänner. Bara för att ta ett exempel. Men det spelar ju heller ingen som helst roll, så länge människor trivs med varandra. Så skit samma skulle jag vilja påstå.

Ja det spelar ju absolut ingen roll vart man kommer ifrån.....Men vart bara nyfiken på just turkiet och turkiska män å svenska tjejer,då jag tycker det verkar vara speciellt vanligt just därifrån....Men kan ju vara nåt jag har fått för mig bara...
  • MickeN1973
    Anonym (Inte så.) skrev 2012-10-21 21:56:29 följande:
    Ja svensk kvinna får stor svart kuk

Afrikansk man får PUT 
  • Smartie

Är det vanligt "just nu"?

Det har väl varit relativt vanligt i ganska många år, men de flesta par man ser är trots allt INTE blandade.

Men om turkiska / grekiska etc kvinnor har mindre frihet än svenska, norska, engelska etc att träffa vilka män de vill, är det väl inte så konstigt att fler blandade par av den senare sorten kommer till stånd. Särskilt om män har ungefär samma frihet oavsett nationalitet?

Och det klart att utbudet blir större för de västerländska kvinnorna då, än för de västerländska männen. Även om de flesta västerländska kvinnor fortfarande verkar välja män från sin egen kultur eller närliggande kulturer. 

• Elenaki

Själv så tycker jag ett det är skönt att ha en utländsk man eftersom jag själv är utlänning...
    Vi är båda greker så det går bra :)

• Anonym (blatte)
    Smartie skrev 2012-10-21 22:13:23 följande:
    Är det vanligt "just nu"?

Det har väl varit relativt vanligt i ganska många år, men de flesta par man ser är trots allt INTE blandade.

Men om turkiska / grekiska etc kvinnor har mindre frihet än svenska, norska, engelska etc att träffa vilka män de vill, är det väl inte så konstigt att fler blandade par av den senare sorten kommer till stånd. Särskilt om män har ungefär samma frihet oavsett nationalitet?

Och det klart att utbudet blir större för de västerländska kvinnorna då, än för de västerländska männen. Även om de flesta västerländska kvinnor fortfarande verkar välja män från sin egen kultur eller närliggande kulturer. 
    Håller med , tror det var någon enkät om det i någon blaska som visade på att de flesta sveska kvinnorna föredrog svenska män eller västerländskt utseende. Tror eller rättare sagt vet av erfarenhet att allt snack kring svenska kvinnor och utländska män är rent skitsnack som antagligen kommer från svenska män som lyckas mindre bra på köttmarknaden och gärna skyller det på blattarna. Eller möjligen från glada 70-80 talet då svenskor sexade friskt på charterresor med någon turk , spanjor , grek etc , och åkte sedan hem till sina snälla svenska sambos Skrattande

Är själv blatte inte turk dock utan latino , uppväxt i sverige sen barnsben , har barn med en svensk kvinna som jag skilde mig ifrån , och lever numera med en svensk sambo , men i min glada ungdom så var det inte direkt en fördel att vara blatte när man skulle träffa tjejer , jag menar varför skulle det vara mindre fördomar hos svenska kvinnor än hos männen ? , Jag tillhör nog undantagen bland mina utländska vänner , de allra flesta lever med invandrare från sina ursprungsländer , trotts att de precis som jag är uppvuxna här sen de var små. Och det är inte på grund av något tvång eller medvetet val utan för att det helt enkelt blev så , oftast träffar man ju sin partner runtomkring sin bekantskapskrets , vännes vänner , etc...
Svar på tråden Varför är det så vanligt att just turkar har svenska/utländska flickvänner?