• Anonym (Starkt)

Flytning som luktar jättestarkt, liknande ammoniak.

Hoppas någon kan göra mig lite klokare.
    Jag har sedan ca 2 dagar fått en helt annat lukt på mina flytningar som i annat fall inte brukar lukta.

Det luktar jättestarkt, det luktar i hela badrummet när jag sitter på toa och lukten kommer från flytningarna.
    Det luktar inte det minsta surt, utan starkt. Ammoniak, fränt och starkt liksom. 
    Har ingen aning om vad det kan vara och jag har försökt hitta info på internet men hittar inget där heller.
    Jag har ingen könssjukdom eller liknande. 

NÅGON som varit med om samma eller vet vad det kan bero på? Jag ska köpa Lactal på apoteket och se om det kan hjälpa till något.
    Har aldrig haft så här innan och kan inte fatta hur det kan bli sån doft. 

• Svar på tråden Flytning som luktar jättestarkt, liknande ammoniak.
  • Fru Mamma

Självmedicinera inte, utan gå till gyn innan du köper någon medicin, så att dom kan kolla upp var problemet ligger.

• Anonym (Starkt)

Men Lactal är ju ingen direkt medicin utan bara en gel som återställer ph balansen i underlivet. Inget som på något sätt skulle vara farligt även om det inte är de som är problemet. Snarare är det nog bra att ta en sån kur så även om det inte är det så skadar det ju inte. :)

• Fru Mamma

Vad jag hört så kan lactal "dölja" problem, men sanningshalten i det kan jag inte avgöra, men känns dumt att riskera det..

• Anonym (urin)

jag har själv vart med om liknande, ammoniakdoften kommer från urin, kan bli så om man torkar dåligt och inte duschar ofta (brukar kunna bli så när man är på landet en vecka och det är utedass -snåla på pappret till nr2- och tvättning i sjön)

Svar på tråden Flytning som luktar jättestarkt, liknande ammoniak.