• Anonym (Ledsen kille)

Förhuden sitter fast på ollonet!

Hej!

Är en kille på 41 år som har problem med förhuden. Förhuden sitter fast på ollonet på min vänstra sida. Jag har de senaste åren fått jäkligt ont där med sprickor och även blödning mellan ollonet och förhuden. Haft så i flera år och tycker det är jobbigt. Jag har alltid undrat varför. Men jag upptäckte det av en slump i duschen att förhuden inte går ner på vänster sida.Sitter fast en bit upp på ollonet helt enkelt. Just där får jag ont vid sex.Svider vid peneration och blir värre under själva samlaget. Kan man göra ngt åt detta? Operera? OM så blir fallet hur sker bedövningen? Läste att det sker med en spruta i penis som tydligen gör jäkligt ont. Kan man få bli sövd? Skulle bli så glad och tacksam för svar.Lider som attans nu och tvekar inför varje gång att ha sex.

Finns det salva som kan hjälpa? Eller är det enbart operation?

Har läst att det gör skitont med bedövningen..kan man få bli nedsövd?

Tack snälla för hjälp!

Ledsen kille

• Svar på tråden Förhuden sitter fast på ollonet!
  • Anonym (Ledsen kille)
    Patricia Sandell93 skrev 2012-10-22 11:13:07 följande:
    Gå till en urolog och kolla upp det. :)

Hej!

Tänkte gå till VC imorgon. Är rädd för att det ska göra ont! Har ju alltid kunnat dra tillbaka förhuden. Men nu har den fastnat! Finns det salva för detta eller är det bara operation som gäller?
  • Anonym (Maken gjort)

Hej TS.
    Min man hade liknande problem som du. Förhuden blev bara trängre och trängre och hängde upp sig på ollonet och till slut i princip fastnade det. Han hade både ont av det själv och när vi hade sex.

Han gick till urolog och kollade upp det och fick order om att snarast operera. Nu kommer jag för dåligt ihop orsakerna men det var kort sagt inte hälsosamt att gå omkring så.

Jag har inte koll på själva operationen förutom att den var förbannat smärtsam pga bedövningen slutade verka mitt i. MEN efteråt sa de själva att de borde sövt honom i stället. Det är en operation som inte tar mer än 15 min och det finns korttidsverkande narkos. Om du står på dig så kan du ev få detta.

Nu funkar sexet utmärkt och han kan njuta på ett helt annat sätt. Märkte att han, precis som du säger, tvekade varje gång tidigare pga smärtan.

Gå iväg till urolog så fort som möjligt så att du får hjälp. Skillnaden efteråt är milsvid. 

• Anonym (Maken gjort)
    Anonym (Maken gjort) skrev 2012-10-22 11:19:12 följande:
    Hej TS.
    Min man hade liknande problem som du. Förhuden blev bara trängre och trängre och hängde upp sig på ollonet och till slut i princip fastnade det. Han hade både ont av det själv och när vi hade sex.

Han gick till urolog och kollade upp det och fick order om att snarast operera. Nu kommer jag för dåligt ihop orsakerna men det var kort sagt inte hälsosamt att gå omkring så.

Jag har inte koll på själva operationen förutom att den var förbannat smärtsam pga bedövningen slutade verka mitt i. MEN efteråt sa de själva att de borde sövt honom i stället. Det är en operation som inte tar mer än 15 min och det finns korttidsverkande narkos. Om du står på dig så kan du ev få detta.

Nu funkar sexet utmärkt och han kan njuta på ett helt annat sätt. Märkte att han, precis som du säger, tvekade varje gång tidigare pga smärtan.

Gå iväg till urolog så fort som möjligt så att du får hjälp. Skillnaden efteråt är milsvid. 
    Ps. han hade inte djävulskt ont efter operationen. Vanliga värktabletter hjälpte.
    Han säger själv att det var värt smärtan de minutrarna för den hjälp han fått.

Däremot är det ju skit att de inte hade tillräckligt med smärtstillande under själva operationen men det händer garanterat inte alla. 
  • Patrik 42 År

Hej!

Låter ju inte skönt direkt! Ja man får stå på sig för att få narkos! Blödde han i flera dagar efter operationen? Kan man jobba?

• Anonym

Jag hade så när jag var runt 14-15 p ena kanten. Men när jag började onanera så lossnade det mer o mer, gjorde lite ont men det var lugnt. Till slut efter 3-6månader så släppte det helt från ollonet!

• Anonym (Ledsen kille)
    Anonym skrev 2012-10-22 13:56:30 följande:
    Jag hade så när jag var runt 14-15 p ena kanten. Men när jag började onanera så lossnade det mer o mer, gjorde lite ont men det var lugnt. Till slut efter 3-6månader så släppte det helt från ollonet!

Tack för tipset! Men jag onanerar ofta utan att det hjälper. Har lust att dra ner förhuden hårt men det lär göra jävligt ont!

Finns det ngn salva som man kan ha på och försöka få bort förhuden?
  • Anonym (jag med)
    Anonym skrev 2012-10-22 13:56:30 följande:
    Jag har precis samma erfarenhet. TS, har du alltid haft det eller har det fastnat på senare år?
  • Anonym (Ledsen kille)

Det har kommit sista åren. Är jäkligt noga med hygienen speciellt där nere. Fattar inte hur det blivit så här!!

• Anonym (Maken gjort)
    Anonym (Ledsen kille) skrev 2012-10-22 15:42:14 följande:
    Det har kommit sista åren. Är jäkligt noga med hygienen speciellt där nere. Fattar inte hur det blivit så här!!

Det är tydligen inte helt ovanligt i den åldern enl makens urolog.

Ta det lugnt och vänta med att oroa dig tills du träffat läkaren. Lycka till.
  • Anonym (Ledsen kille)
    Anonym (Maken gjort) skrev 2012-10-22 15:54:26 följande:
    Det är tydligen inte helt ovanligt i den åldern enl makens urolog.

Ta det lugnt och vänta med att oroa dig tills du träffat läkaren. Lycka till.

Tack! Är redan nervös! Tänk om det finns en salva för detta!!!
  • Anonym (Ledsen kille)

Hej!

Precis varit på VC. Vi ska testa en salva mot svamp först innan vi går vidare.

• Anonym (Ledsen kille)

Blev lite pinsamt dock. Hon drog ner förhuden och kände hur jag fick stånd. Säkert inte första gången. Men jag bad om ursäkt!

• Anonym (Maken gjort)
    Anonym (Ledsen kille) skrev 2012-10-23 09:59:51 följande:
    Blev lite pinsamt dock. Hon drog ner förhuden och kände hur jag fick stånd. Säkert inte första gången. Men jag bad om ursäkt!
    Skönt att du varit iväg.
    Hot har garanterat varit med om det innan så det är inget att oroa sig för men förstår att det kändes genant. Fint att du bad om ursäkt. Hoppas att salvan funkar. 
  • Anonym (Ledsen kille)

Kan salvan få förhuden att lossna från ollonet? Ja jag kände hur kuken växte i hennes hand. Pinsamt men jag blev faktiskt rätt kåt av det hela :)

• Anonym (jag med)
    Anonym (Ledsen kille) skrev 2012-10-23 10:28:52 följande:
    Kan salvan få förhuden att lossna från ollonet? Ja jag kände hur kuken växte i hennes hand. Pinsamt men jag blev faktiskt rätt kåt av det hela :)
    Ja det där kan vara rätt pinsamt, men kanon att du gick till VC i alla fall! Hoppas det ordnar sig. Jag kollade upp  en knöl på ena kulan en gång på VC och fick en ung manlig läkare som var mer nervös än jag, jag ville nästa säga till honom att han inte behövde vara orolig. Inget stånd, inget konstigt, proffsigt skött.
  • Anonym (Ledsen kille)
    Anonym (jag med) skrev 2012-10-24 09:06:52 följande:
    Ja det där kan vara rätt pinsamt, men kanon att du gick till VC i alla fall! Hoppas det ordnar sig. Jag kollade upp  en knöl på ena kulan en gång på VC och fick en ung manlig läkare som var mer nervös än jag, jag ville nästa säga till honom att han inte behövde vara orolig. Inget stånd, inget konstigt, proffsigt skött.

Tyckte dock att hon avbröt när jag fick stånd. Blyg? Ja fick salva. Men det lär inte hjälpa!!
  • David 35

Hej! Jag är en man på 35 år som har studerat en del läkemedelskunskap. Jag har fått reda på genom en mängd av olika källor och fått det bekräftat av min gamla NO lärare som jag är än idag mycket bra vän med, att genom att masturbera för hårt, kan det bildas små sår på ollonet, som kan orsaka lager av sårskorpor bildas på ollonet som håller då sig fast vid förhuden om man inte drar bak förhuden ungefär en gång om dagen då såret läker. Om man inte gör det, så kan skorpan sitta kvar i förhuden under en längre tid, och har i vissa fall visat sig kunna bilda hudliknande lager på sig självt. Vid detta är en en operation absolut inte nödvändig, och man kan genom en del jobb och tid dra isönder det lagret av hud som har bildats. Detta är den anledning jag finner mest sannolik för dig, pågrund av att det endast omsluter ett område. Om detta ej stämmer med dig, så kan det vara så att under den tiden då din penis växte och blev könsmogen, kan det ha växt ett lager av skinn emellan förhuden och ollonet, pågrund av att du inte har dragit bak förhuden tillräckligt under denna tid, så kroppen bildar detta lager av skin automatiskt. Eftersom din förhud endast är fast vid en del av ollonet, så kan det vara så att under din senare del av puberteten har börjat masturbera, och kanske av den anledningen lyckats förlora en del av detta skinnet. Omdetta är fallet, med din ålder så skulle jag absolut rekommendera att du träffar en läkare. Annars, ta det lungt, utforska och dra på det. Kanske avstå från sex under tiden som du fixar detta, på grund av ömhet, men det är helt till dig att bestämma. Rensa dagligen och kolla efter infektioner. Du behöver inte oroa dig för att urin kan orsaka en infektion, utan koncentrera på att låta alla sår som eventuellt kan bildas om du tar i för hårt får mycket luft dagligen, och att om du har minsta tvekan till infektion så MÅSTE du åka till en läkare. Det är välldigt viktigt att du mina att jag och andra med utbildningar är mycket profesionella när det kommer till att hantera sådana här saker.

• Anonym (Opererad)

Jag har opererat bort strängen med lokal bedövning. Det gjorde inte speciellt ont när läkaren tryckte in sprutan med bedövningen på tre eller fyra ställen, mins inte hur många gånger. Operation tog ca 15 min. Blev väldigt bra efteråt. Åkte raka vägen till jobbet efter operationen.

Svar på tråden Förhuden sitter fast på ollonet!