Inte nöjd med Slingning/färgning hos Frisören. Tips tack!
Har ni någon gång inte blivit nöjda med vad frisören gjort i slingning eller färgning? Vad gjorde ni? Ringde ni dem? Och sa? Vad hände sen?
Undrar därför jag va hos dem i torsdags och har alltid haft färgat mörkt hår men har på senaste tiden velat ha ljusare, så sist ja var där gjordes det ljusa slingor som blev jätte bra med tanke på den mörka färgen ja redan hade. Blev några väldigt ljusa och några lite oranga men ja va jätte nöjd och såg skillnad.
Nu denna gången va jag mera inne på att kanske färga hela håret ljust så mitt mörka som fanns kvar blev lika ljust som slingorna jag hade gjort sist plus att slingorna ja hade skulle bli ljusare. Men hon avrådde och sa att det blir sån utväxt snabbt speciellt om man har mörkt hår därför rekomenderade hon slingning och även i två färgen, en ljus och en orange för att det skulle se mera naturligt ut. Sagt och gjort så blev det.
Men ja såg redan efter att hon tvättat håret att det inte va så ljust som jag hade tänkt och hon sa att det alltid är mörkt blött. Visst hon fönade och det så bra ut, lite skillnad men fortfarande mörkt ner till de långa, så ja påpekade detta. Sa att ja hade förväntat mig ljusare. Våga inte säga för mycket utan frågade om silverschampo kunde göra det ljusare för mig. (iom. att de va mer orange också) Hon sa att de kunde man ju ta men bara där nere då så ja inte fick för ljust där uppe..
Men kände redan när ja kom hem att de inte va så ja hade tänkt mig, visst det blev lite ljusare men men fortfarande mörkt och för mycket orange. Har sen funderat hela helgen och vi har jämfört bilder sen min första slingning och nu och då ser mitt hår mer orange ut denna gången än förra, då hade jag mera ljusa slingor..
Vad ska ja göra och va kan man förvänta sig att frisören säger?