• Anonym (inte nöjd)

Inte nöjd med Slingning/färgning hos Frisören. Tips tack!

Har ni någon gång inte blivit nöjda med vad frisören gjort i slingning eller färgning? Vad gjorde ni? Ringde ni dem? Och sa? Vad hände sen?

Undrar därför jag va hos dem i torsdags och har alltid haft färgat mörkt hår men har på senaste tiden velat ha ljusare, så sist ja var där gjordes det ljusa slingor som blev jätte bra med tanke på den mörka färgen ja redan hade. Blev några väldigt ljusa och några lite oranga men ja va jätte nöjd och såg skillnad.

Nu denna gången va jag mera inne på att kanske färga hela håret ljust så mitt mörka som fanns kvar blev lika ljust som slingorna jag hade gjort sist plus att slingorna ja hade skulle bli ljusare. Men hon avrådde och sa att det blir sån utväxt snabbt speciellt om man har mörkt hår därför rekomenderade hon slingning och även i två färgen, en ljus och en orange för att det skulle se mera naturligt ut. Sagt och gjort så blev det.

Men ja såg redan efter att hon tvättat håret att det inte va så ljust som jag hade tänkt och hon sa att det alltid är mörkt blött. Visst hon fönade och det så bra ut, lite skillnad men fortfarande mörkt ner till de långa, så ja påpekade detta. Sa att ja hade förväntat mig ljusare. Våga inte säga för mycket utan frågade om silverschampo kunde göra det ljusare för mig. (iom. att de va mer orange också) Hon sa att de kunde man ju ta men bara där nere då så ja inte fick för ljust där uppe..

Men kände redan när ja kom hem att de inte va så ja hade tänkt mig, visst det blev lite ljusare men men fortfarande mörkt och för mycket orange. Har sen funderat hela helgen och vi har jämfört bilder sen min första slingning och nu och då ser mitt hår mer orange ut denna gången än förra, då hade jag mera ljusa slingor..

Vad ska ja göra och va kan man förvänta sig att frisören säger?                 

• Svar på tråden Inte nöjd med Slingning/färgning hos Frisören. Tips tack!
  • Anonym

Hej! Ring och säg precis som du känner. Frisören får göra om! Har varit missnöjd flera ggr när jag fixat håret. Lycka till!

• Anonym

Men kör med silvershampoo nu och se hur det blir efter det.

• Anonym (inte nöjd)

Har de gjort om för dig då när du inte varit nöjd eller du har låtit de vara??

Har kört med deras riktiga silver schampo 2 omgångar efter varandra. sen minst 2 omgångar med andra som både är med shampo och ett balsam så det blir minst 6 omgångar med silver.. i sen i torsdags. Gjorde kanske lite.

• nozpa

Jo har gått tbx en gång. Var så jäkla sur, håret var ojämt klippt, slingorna slarvigt gjorda. Bytte frisör efter det. Men dom gjorde om det, blev inte nöjd då heller. Men orkade inte gå tbx igen.

• Anonym

Har varit missnöjd flera ggr. En frisör jag var hos (jag kanske var i 20 års åldern) och gjorde slingor. Det blev inte alls som jag hade tänkt mig. VÄLDIGT missnöjd. Detta var många år sedan och jag visste inte riktigt hur jag skulle säga att jag var missnöjd just när jag satt där. Ringde upp dagen efter och sa som det var. Fick komma dagen efter igen och hon fixade till det så jag blev nöjd. Hon var inte så jätteglad, rätt sur!!... Jag gick aldrig tillbaks dit.

En annan gång blev jag missnöjd med klippning. Ringde tillbaks dagen efter. Fick komma tillbaka och hon fixade till det. Utan att betala. Hon var inte sur. Jag fortsatte även att gå kvar där ett tag till. 

Idag går jag hos en annan frisör sedan 8 år tillbaks och visst kan jag känna mig lite missnöjd ibland. Nu känner vi varandra så väl och jag är äldre och jag säger ifrån direkt :) Då fixar hon om det också utan att ta betalt extra och hon blir inte sur alls.   

• Anonym (inte nöjd)

Okej. får se om jag vågar ringa och höra va de säger iallafall. Kanske hade de inte kunnat bli ljusare eller nått sånt. Får fundera ett tag till. Man vill ju inte göra nån sur och komma o klaga på deras jobb.

• Anonym

Ring tycker jag. Beror ju på HUR du säger det och lägger fram det. Att gå omkring och vara missnöjd med håret är ju inte så roligt. 

Du kan ju bara ringa vänligt och säga: hej, var och gjorde slingor hos dig häromdagen. Känns inte riktigt som jag ville ha det, ville nog gärna ha det lite ljusare.  Skulle gärna vilja göra om det. 

Om du säger det på en fint sätt blir ingen sur. Lycka till nu!

• Anonym (inte nöjd)
    Anonym skrev 2012-10-22 13:06:58 följande:
    Ring tycker jag. Beror ju på HUR du säger det och lägger fram det. Att gå omkring och vara missnöjd med håret är ju inte så roligt. 

Du kan ju bara ringa vänligt och säga: hej, var och gjorde slingor hos dig häromdagen. Känns inte riktigt som jag ville ha det, ville nog gärna ha det lite ljusare.  Skulle gärna vilja göra om det. 

Om du säger det på en fint sätt blir ingen sur. Lycka till nu!

tack för tipset om hur man kan lägga fram det. Är heller inte sur utan mer man går och känner att det var ju inte så här jag ville haft det riktigt och försökte påpeka det lite när jag var där. Men det ser ju fint ut annars bara att det inte blev den skillnanden jag sa att jag ville ha.
Svar på tråden Inte nöjd med Slingning/färgning hos Frisören. Tips tack!