Livrädd för försäkringskassan, får jag ingen sjukskrivning vet jag inte vad jag gör!!!
Efter traumatiska händelser i familjen, och långvarig (pågående) svår stress har jag utvecklat panikångest. Har varit sjukskriven ett par rundor, nu den senaste månaden för anpassningsstörning och ångest. Har kört fast helt, och mår bara värre och värre. Har ägnat hela sjukskrivningen att ha panik för att börja jobba igen, och själva traumat maler jag om och om och om igen, så jag håller på att bli tokig. Har en KBT-terapeut, men det känns inte som om det är något som hjälper i en handvändning.
Googlade lite om anpassningsstörning, och kom in på försäkringskassans riktlinjer för sjukskrivning. Tydligen så tycker inte de att man ska vara hemma mer än en månad för det. Inte heller panikångest, eller vanlig ångest, eller stressreaktion godkänns. Är fullkomligt skräckslagen för att gå tillbaks att jobba. (Jobbar med akutsjukvård). Kan verkligen inte jobba som det är nu!
Ni andra här med ångestproblematik, får ni vara sjukskrivna? Vad får ni för hjälp.