-
-
Svar på tråden Arbetstider polis?
-
Beror ju helt på vad du jobbar med. Finns ju en hel del kontorsjobb med vanliga tider.
-
Okej tack för svar:)vet du hur det är med högtider? Ska man lägga in ett visst antal i schemat? Eller är det "frivilligt"?
-
Samma som ovan. Dvs beror ju lite på vad du gör och jobbar med. Är du ute i radiobilarna åker du på helgdagar. Men tror att det är så att du antingen jobbar julafton eller nyår.
Destå mer obekväma arbetstider destå mer betalt. Så som natt, helg, löningshelg etc. -
Jag jobbar på radiobil och jobbar alltså treskift. Det finns vissa som slipper nätterna men där jag är så måste man i princip ha läkarintyg på att man har ngt fysiskt problem med att arbeta nätter...
Det vanligaste är ju att man arbetar på radiobil det första men vill man gå vidare direkt eller fort så brukar det funka oxå och som ovanstående skrev så beror det helt på vad du ska jobba med.
En utredare kan jobba 08-16 mån till fre t ex...
Vet inte hur det ser ut i olika län men där jag jobbar kör vi i grunden ett schema som är Dag-natt-kväll.
Du går ex på dagen och gör då 07.30-17 (inte alltför sällan går man hem senare dock när man fått larm som inte går att avbryta).
Dagen efter gör du natten och du kör då 21-07.40.
Sen, samma dag på em så gör du kvällen och börjar 15.40 och kör till 24.
Efter en sån snurra är man ofta ledig 3 dagar.
Schemat är på 6 v och du är då ledig 3 helger i rad men sen jobbar du 3 helger (en dagtidshelg och 2 natt-helger).
Jul och andra högtider kan du ha otur att åka på år efter år... Det beror på hur schemat faller sig.
Många spantjänster är tvåskift men ska du inte sitta inne med ex utredning så är det svårt att hitta ngt som inte åtminstone är 2 skift.
Vet vissa län som har periodplanering och hur det går till där vet jag tyvärr inte. Hör dig för hur det ser ut där du isf hoppas på att få tjänst längre fram.