• Anonym (Mia)

Har någon testat L-Argiplex för män eller kvinnor?

Skriv gärna hur och om det funka bra eller dåligt för er är ni snälla :)

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har någon testat L-Argiplex för män eller kvinnor?
  • Anonym (provat)

Jag har provat och det gjorde att mina slemhinnor kändes mindre sköra. Men jag vet inte om jag tycker att resultatet är värt det priset. Det blir ju några hundra i månaden. :-/

• Anonym (Mia)
    Anonym (provat) skrev 2012-10-22 17:32:04 följande:
    Jag har provat och det gjorde att mina slemhinnor kändes mindre sköra. Men jag vet inte om jag tycker att resultatet är värt det priset. Det blir ju några hundra i månaden. :-/
    kändes mindre sköra? okej jag vet inte vad jag ska göra med min karl så tänkte om någon visste nått :) tack :)
  • Anonym

Vad ger det för effekt då?

• Anonym (provat)
    Anonym (Mia) skrev 2012-10-22 17:38:59 följande:
    kändes mindre sköra? okej jag vet inte vad jag ska göra med min karl så tänkte om någon visste nått :) tack :)
    Ja, jag hade bekymmer med det. Lusten i sig var inget stort problem men man känner sig liksom inte så sugen när man vet att det kommer att göra ont. Men för en man är väl inte mina erfarenheter så relevanta. Hoppas att du får bättre svar!
  • Improbabilis

det finns inga kliniska studier som visar att l-arginin-tillförsel påverkar sexlivet.

det man vet är indirekt: man har en uppfattning om vad l-arginin har för fysiologiska följder när det avsöndras från t ex prostatan. men antagandet att tillförsel av l-arginin utifrån skulle få samma eller ens liknande effekt är mycket djärvt.

jag har själv provat l-argiplex men om det fanns en effekt så var den så svag att placebo är en rimlig förklaring.

L-argiplex innehåller däremot annat, bl a mineraler som påverkar körtelfunktioner, så slemhinnors skörhet kan nog påverkas av sånt.

om samlag är smärtsamt ibland eller alltid bör en kvinna söka en gynekolog. det kan handla om hormonobalans eller t o m en infektion eller uttorkning.

eller många andra saker.

egenmedicinering med hälsopreparat är i bästa fall ett ofarligt slöseri men kan ge skador eftersom man missar att söka adekvat vård.

• Anonym

Har testat och köpte både till mig och frugan. Vi märkte ingen effekt och kommer inte köpa fler burkar.

• Improbabilis
    Anonym skrev 2012-10-31 12:00:23 följande:
    Har testat och köpte både till mig och frugan. Vi märkte ingen effekt och kommer inte köpa fler burkar.

om man får nån positiv effekt är det troligen av det vitamin-mineralkomplex som ingår. och då bara om man har ett bristtillstånd.

skulle man få en effekt av l-argininet i sig skulle det troligen behövas mycket större dos och dosen skulle behöva injiceras i mjukdelarna i underlivet. dyrt skulle det bli.
  • Anonym

Ja och jag märkte ingen som helst skillnad

Svar på tråden Har någon testat L-Argiplex för män eller kvinnor?