• Merde

Hjälp! Tipsa mig om VARMA vinterjackor

Behöver en varm vinterjacka och det snarast. Har ingen aning om vad det är jag skall leta efter och har ingen lust att köpa något på måfå för att sedan stå mitt i vinterhelvetet och frysa ännu ett år. Är väldigt frusen av mig så behöver något ordentligt. Någon som har något tips på en bra jacka?

Jackan i fråga bör uppfylla följande kriterier:

Den måste klara av att hålla värmen i temperaturer kring och under -30 samt klara av att hålla iskall vind på avstånd.

Utseendet har inte någon större betydelse, har kommit till den punkt då jag bara vill vara varm, men undviker helst att se ut som en Michelingubbe om det är möjligt. I övrigt bör den gå ner över rumpan.

Helst kosta under 10 000 kr, möjligtvis kan den få vara dyrare men då skall den ha utseendet för sig också.

Snälla hjälp mig hitta en bra jacka. Alla tips tages tacksamt emot!

• Svar på tråden Hjälp! Tipsa mig om VARMA vinterjackor
  • SecretFlower

Jag är också väldigt frusen av mig men skaffade en wolfskin jacka förra året och den har varit super bra.
    Håller regn, vind och har fleece innutie. Dessutom var den inte super dyr :)
    Har varit nöjd med den då man stått ute i kylan när barnen lekt.

• Konvaljen

Har haft en dunparkas från Peak Performance i åtta år, nu har den slutligen gjort sitt. Bott i Norrland och frös aldrig, dessutom var den snygg.
    Kostade drygt 5000 har jag för mig då för åtta år sedan.

• Larvig
    http://www.lundhags.se/jackor/#showProduct?id=16937

Jag brukar frysa mycket på vintrarna, och jag trivs inte med att ha sju lager kläder på mig. Satsade på en riktig vinterjacka förra vintern för första gången och jag är riktigt riktigt nöjd. Denna är varm och andas, men inte tjock och otymplig. Har oftast bara en tunnare långärmad under jackan, men funkar med kofta eller fleece under också. Hittade min på rea. Jag tycker den är snygg också.
  • alifewithoutme
    MrsKnapa skrev 2012-10-22 18:07:24 följande:
    Canadagoose, fjällräven :)
    Hur f*n kan man ens tipsa om canadagoose? 
Svar på tråden Hjälp! Tipsa mig om VARMA vinterjackor