• LHUF

Tips på skrivbord/pysselbord till 5 åring

någon som har tips på enklare skrivbord eller så till barn? min dotter har fått större rum nu och hon pysslar mkt oc ritar, pärlar osv. Skulle behöva något lite stabilare bord med förvaring. 

Hon har en lillebror som gärna river bland sakerna så det är ju bra om han inte når också..

har bara hittat vuxen skrivbord eller så..

Kikat lite på ikea men inte hittat ngt.

Så vad har era barn på sitt rum för pyssel och rit och saker.. 

Tilde 080319, Hugo 110203
  • Svar på tråden Tips på skrivbord/pysselbord till 5 åring
  • Anne69

Min nyblivna 6-åring har precis fått ett "riktigt" skrivbord - gissar att hon kommer kunna ha det upp till tonåren. IKEA har en serie som heter MICKE och i den finns alla sorters skrivbord. De som är lite mindre tror jag fungerar bra även för mindre barn. Men "snurrstol" fungerade inte alls här, dels var den av dålig kvalitet, dels tyckte hon inte om snurret. Så hon tog sin gamla "matstol" och satte dit istället, det fungerar perfekt!

Om ni har plats tror jag att det är bra om lillbrorsan också får plats någonstans. Ofta tycker det ju ändå om att vara tillsammans när de grejar.  Sen kan de ju ha varsina lådor där de har sina "hemliga" saker.

• Vendelsö

Ja det jag försökte skriva från mobilappen igår var ungefär det här...

Vårt barn har Pi&Panters skrivbord som är inköpt på MIO. Det är ganska litet, men stadigt och bra. Kanske tycker du att det är för lite förvaring i det eftersom det bara är en mindre skrivbordslåda. Vi har en bokhylla strax intill som rymmer en massa grejer också.

• LHUF

vi köpte ett på jysk idag. tror det kommer bli toppen.

ang lillebror så kommer säkert lite saker vara kvar nere så han kan pyssla lite med henne, men vi får se hur mkt hon använder det annars tar vi det till blivande kontoret

Har också tänkt ställa en hög matstol som skrivbordsstol tills vidare 

Tilde 080319, Hugo 110203
Svar på tråden Tips på skrivbord/pysselbord till 5 åring