Hyr ett hus där värmen nu inte fungerar?!!
Visste verkligen inte vart jag skulle lägga tråden, hoppas någon hittar den iallafall:)
Ska fatta mig kort.
Vi hyr ett hus på landet. De vi hyr av bor i huset brevid.
Vi har nu de senaste två veckorna inte haft någon värme i huset.
Elpatronen är paj så om man har den igång så kokar det och man får inte lämna huset alls samt att det kan förstöra en massa enligt elektrikern som vår värd tagit ut för att titta på problemet.
Detta strulade redan förra året underf vintern när det var som kallast. Men de lyckades ordna det tillfälligt.
Elektrikern tycker inte det är mer att laga på denna elcentral utan det är bättre att sätta in något annat. Vår hyresvärd är rätt känd för att hålla hååårt i pengarna och han tycker att det ska testas att lagas igen trots att det gjordes för två veckor sedan.
Hur som, vi har två små barn och har nu i två veckor stått utan värme i huset. Vi har så vi kan elda tack och lov men då den är så liten måste man stoppa in en pinne var 15 minut för att hålla det igåg så ni kan ju tänka er att dels kan man inte åka hemifrån utan att komma hem till ett kallt hus. Och varje morgon nu när man vaknat så har det legat runt 14 grader inne.
Vi anser inte detta som acceptabelt längre och var över och pratade ordentligt med värden idag.
Vi sa att det måste ordnas omgående och att vi ser gärna att vi får en hyressänkning för att vi stått ut med detta samt gör det ännu. Vi vet fortfarande inte när elektrikern ska komma nästa gång och har inte någon aning om när vi kan få värme igen.
Han motsätter sig helt att sänka hyran och han anser inte det är hans fel utan elektrikerns fel då han inte kunnat åtgärna problemet.
Jag är riktigt sur över detta då mannen jobbar och jag är hemma med två små barn och inte varken kan eller har tid att elda var 15:e minut. Då ska vi dessutom köpa hem ved själv.
Vi kan inte åka iväg och absolut inte under mer än en dag.
Värden erbjöd sig att elda när vi behövde åka bort, trodde jag skulle tappa hakan när han sa det. Jag blev grinig och sa det att ja men så bra då kan du elda natten igenom då så att det ia blir 18 grader här hemma hos oss.
Nej detta kan väl ändå inte vara okej?
Hur ska vi gå tillväga för att få värme först och främst men även kompensation för att vi stått ut med detta inte en gång utan vid 5 tillfällen på 2 år och som längst under 2 veckor!
Usch så arg jag är:(
Hjälp?