• Snuffy

Rengöring av mockasoffa

Hjälp! Har en mockasoffa som nu ska säljas vidare men det är fläckar i den. Det är fettfläckar, vattenfläckar och fläckar från hund. Hur gör man rent detta på bästa sätt? Soffan är i bra skick i övrigt så vore synd att behöva slänga den pga lite fläckar.

• Svar på tråden Rengöring av mockasoffa
  • Meus Veritas

Vill oxå veta! Våran soffa var sååå fin när vi köpte den men nu känns det inte så smart att ha valt en beige mockasoffa längre :-/

• Myboy2012

Min mocka soffa som är beige och avtagbar klädsel slänger jag i tvätten på 40 grader. Lite tvättmedel och hängning på tork så blir den som ny även om det står endast kemtvätt

• Meus Veritas

Vanish funkar icke utan ger stora fläckar.
    Tyvärr kan jag inte ta loss tyget på de två divandelarna. Däremot kom jag på nu att när jag lånade mammas pngrengörare så funkade det rätt bra

• Snuffy

Tyvärr går inte tyget att ta av på vår soffa så att slänga det i maskinen fungerar inte så bra . Vad lånade du av din mamma?

• Meus Veritas

Ha ha såg nu att jag tydligen stavar som en kratta! jag lånade en ångrengörare du vet en sån där dom säljs på typ tvshop. Det fick bort en del fläckar iaf

• Snuffy

Ok. En kompis har en sån o föreslog att jag kunde låna den men blev rädd att det skulle bli vattenfläckar istället?

• Meus Veritas

Nä fick inga vatten fläckar men man får va lite envis o inte ge sig i köra flera omgångar

Svar på tråden Rengöring av mockasoffa