• Anonym (Hjälp)

Måste vi ha semester ihop?

Sommarens semester blev inte så trevlig som jag önskat. Vi klämde ihop oss fem pers på mannens båt och det funkar bara inte. Hans barn är stora och vill ju ha sovmorgon och va uppe sent, sola, slappa ja ha lugn och ro helt enkelt. Vårt gemensamma (fyra år) vill ju att det ska hända ngt hela tiden. Han har mycket energi och kan inte sitta still i flera timmar. Detta resulterar ju i irritation och tillslut är väl alltmer eller mindre sura utan min man då som vill att vi alla ska ha det så trevligt. Vill inte vara med om samma sak nästa sommar. Måste vi ha semester tillsammans på båten? Min man vill det men jag tycker bara det är jobbigt. Eftersom vi inte "umgås" annars på helger och så (de stora har sina kompisar och aktiviteter) så blir det så krystat på något vis när man "måste" ha semester ihop. Visst är det väl lättare om man delar på sig? Det blir kanske en fyra fem dagar.

• Svar på tråden Måste vi ha semester ihop?
  • Anonym

Bara NI kan bestämma det... inte vi på FL....

• Anonym (Hjälp)

[quote=67225529][quote-nick]Anonym skrev 2012-10-23 09:56:45 följande:[/quote-nick]Bara NI kan bestämma det... inte vi på FL....[/ Förvisso. Men det kanske finns någon i liknande situation som delat upp ledighet eller gjort på ngt annat sätt och få det att bli bra?

• Anonym

Nä,men det är väl 4åringen som är jobbig? De stora kan ju åka med sin pappa och ha det lugnt och skönt? :)

• Anonym

Kan ni inte köra en kompromiss? Du och er gemensamma hänger med och stannar över en natt, går av vid nästa strandhugg och gör något annat under ett par dagar och nätter. Sedan kan ni ju byta ungar om nu den mindre kanske också vill hänga med sin seglarpappa. Alternativt sticker du, pappa och minstingen ut på ännu en seglats tillsammans senare. Det finns en massa sätt att göra på. Man får vara lite prestigelös och uppfinningsrik bara. Så att alla i familjen får en kul bit av kakan.

• Anonym
    Anonym skrev 2012-10-23 10:01:17 följande:
    Nä,men det är väl 4åringen som är jobbig? De stora kan ju åka med sin pappa och ha det lugnt och skönt? :)

Han är väl inte jobbig? Han är bara fyraårig, det får man vara när man är fyra. Det är vad hela ens jobb går ut på vid just den åldern.
  • Hannah76

Det här är ju inte ett" bonusmammaproblem", utan det verkar ju vara så att du har en partner som fullständigt skiter i hur övriga i famlijen vill spendera sin semester.

• Anonym
    Anonym skrev 2012-10-23 10:03:56 följande:

Han är väl inte jobbig? Han är bara fyraårig, det får man vara när man är fyra. Det är vad hela ens jobb går ut på vid just den åldern.

De stora var väl inte jobbiga på semestern? Såå..egentligen handlade det ju inte om att det var bökigt för de stora,utan en jobbig 4åring och en bonusförälder som var obekväm att umgås med sina bonusbarn.
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-10-23 10:05:18 följande:

De stora var väl inte jobbiga på semestern? Såå..egentligen handlade det ju inte om att det var bökigt för de stora,utan en jobbig 4åring och en bonusförälder som var obekväm att umgås med sina bonusbarn.
    Ingen var jobbig på semestern. Däremot har de olika behov och eftersom ramen var just en segelbåt med begränsad yta och vatten runtom så är det svårt att få det att lyckas möta allas önskningar. 

Antingen kan man då hitta andra sätt att semestra på eller så får man korta av den gemensamma vistelsen. Och så måste man förstås också prata med de större ungarna så att de vet om och inser att man förvisso kan visa en viss hänsyn till deras önskan om att sova ut och slappa men att det förstås inte går att sträcka sig hur långt som helst eftersom de ju har en fyraårig lillebrolla som också ska ha kul medan familjen guppar omkring i vätan.

• Anonym (Hjälp)

Fyraåringen är som vilken fyraåring som helst. Jag har inte skrivit att han är jobbig! Läs ordentligt. Det är situationen i sig som gör att det blir jobbigt. Alla måste lägga sig samma tid. Och ja gå upp ungefär samma tid. Kan inte släppa fyråringen själv då risk för att ramla överbord naturligtvis finns (jo vi har flytväst). Det är trångt. Regnar det blir det jättejobbigt. Jag har inte problem att tillbringa semester med mina bonusar, men inte under dessa förhållanden. Det är jättetrist att höra hur de klagar på sitt syskon. De var ju likadana själva i den åldern! Lättare om man kan gå ifrån varandra under några timmar, men här är man ju i princip fast. Gå i land kan man ju göra en stund men det går ju inte att "släppa" oss var som helst. Det finns ju inte direkt hotell ute i skärgården vi kan ta in på.

• Anonym (Hjälp)
    Hannah76 skrev 2012-10-23 10:04:15 följande:
    Det här är ju inte ett" bonusmammaproblem", utan det verkar ju vara så att du har en partner som fullständigt skiter i hur övriga i famlijen vill spendera sin semester.

Ja det är nog sant :(
Svar på tråden Måste vi ha semester ihop?