• Nicolew

konstiga drömmar

Sedan jag blev gravid har jag drömt två gånger att jag haf fött barnet. Och varje gång har det varit en katt som kommit ut. Första drömmen var det en liten kattunge som jag sedan ammade och den här gången var det en tjock grå katt som jag hade svårt att kontrollera för den ville springa iväg, och då blev jag så ledsen och besviken att det jag inte kunde hålla min bebis. 

Vad är detta för drömmar?? Jag har visserligen många katter i mitt liv och går alltid runt och bär och "tränar" med dem men ändå.. 

Är det någon mer som har drömt sådana konstiga när de var gravida? 

• Svar på tråden konstiga drömmar
  • Annelie 76

Jag drömde konstiga, obehagliga drömmar när jag var gravid. Kommer inte ihåg nåt specifikt men obehagligt var det.

• Brommafru

Knasiga drömma hör liksom till

När jag väntade min första drömde jag återkommande att det var en lammunge jag hade i magen. En lammunge med rosett och bjällra runt halsen.

Nu med 2:an har jag drömt flera gånger att jag föder barn och sedan tycker att bäbisen är jätteful! Och varje gång i drömmen våndas vi (jag och maken) över detta, "HUR kunde h*n bli så ful när första är så fin.." Hela tiden finns en underton av att "hur ska vi kunna älska det här barnet lika mycket som det första?" (rätt uppenbart vilka psykologiska processer som ligger till grund för detta )

Haha, hemskt.. Men som sagt, konstiga (och även otäcka, obehagliga) drömmar hör till.

♡ Mamma till sessan E (dec 2009) och Bäbis i magen (BF 1:a feb 2013) ♡
  • Nicolew
    Brommafru skrev 2012-10-23 10:34:08 följande:
    Knasiga drömma hör liksom till

När jag väntade min första drömde jag återkommande att det var en lammunge jag hade i magen. En lammunge med rosett och bjällra runt halsen.

Nu med 2:an har jag drömt flera gånger att jag föder barn och sedan tycker att bäbisen är jätteful! Och varje gång i drömmen våndas vi (jag och maken) över detta, "HUR kunde h*n bli så ful när första är så fin.." Hela tiden finns en underton av att "hur ska vi kunna älska det här barnet lika mycket som det första?" (rätt uppenbart vilka psykologiska processer som ligger till grund för detta )

Haha, hemskt.. Men som sagt, konstiga (och även otäcka, obehagliga) drömmar hör till.
    hihi, så lustigt att det blir så när man är gravid. Då antar jag att det är normalt :) Jag har mycket funderingar hur min bebis kommer att se ut så det är kanske därför jag drömmer så konstigt, man drömmer ju trots allt om en individ som man på ett sätt känner men som samtidigt är en främling. Jag får stå ut med mina drömmar ett tag till :) 
  • Leilon

När jag vänta mitt första barn drömde jag vid flera tillfällen att magen ramla av mig och sen låg bebisen i en bubbla med vatten på backen. Jätteknepig dröm verkligen.

• lillronja

JA hur kroppen och alla hormoner ställer till det med oss...Är i vecka 16 idag och jag har nog ALDRIG drömt så mycket och så konstiga drlmmar, om allt o inget, drömmar som inte hör ihop eller passar ihop med varann eller ens har något med mig, mitt liv eller familj att göra...Helt tokigt!! Men vi får väl hoppas att våra kroppar blir "normala" i drömmarna när lilla livet kommit ut o man är "med" på banan igen.... HA  ha..lite ironi får man ha

• Kompis

V 39 och drömmer inga trevliga drömmar alls. Inatt vaknade jag av att jag fick en liten mörk kille. Nästan lite asiatisk. Jag skämdes på stan...men tyckte själv han var söt och hur fin som helst  men han kändes inte som min liksom. Hela vår familj är väldigt ljusa...Nu väntar jag ett barn med läppspalt om bara någon vecka och det sätter självklart igång massa tankar och spänningar. Är jätteförväntansfull men ganska nervös...

Svar på tråden konstiga drömmar