• juniblomma

BF April 2013 i Uppsala

Vi har blivit flyttade från mars till april nu på UL. Finns det några flera i Uppsala som har bf i april?

har en son som är född i Juni 2010. =)  

• Svar på tråden BF April 2013 i Uppsala
  • Omeega

Hej hej!
    Väntar vårt tredje barn i mitten av april, bor dock inte i stan längre då vi flyttat ut till Alunda. Men känner mig ändå som en Uppsalabo, jobbar i stan också.  

• Omeega

Hoppas UL gick bra idag. Själv får vi vänta till den 14:e, men vill göra det NUUU. Känner sen typ 2 veckor tillbaka en massa forsterrörelser Känns riktigt härligt.

• juniblomma

Ul gick bra beräknade till 2 april. Moderkaka i framvägg så känner inte så mycket ännu. Sjukskriven 75% på grund av foglossning. Hur mår ni annars.

• LyckeM

Jag har bf 26 april. Bor i Storvreta. Är i v 16 (15+4). Är 31 år. Får jag vara med här? 

• Omeega

Jo jag mår bra. Har haft illamående en tid och inte haft någon matlust så jag gick ner nåt kg. Men nu är det bättre tack och lov. Foglossningen hoppas jag slippa, fick det tidigt med första barnet och hade riktigt ont men med andra barnet hade jag bara det litegrann i mitten av graviditeten. Än så länge känner jag inget iallafall, är i v.17+3 idag.

Vagn har redan sen tidigare, vi kör med samma. Det är en Brio Kombi och den har funkat bra. Dock ska jag hämta hem en gammal vagn från -65, en marinblå Emmaljunga, som jag och mina äldre syskon har legat i. Den ska vi ha och "finåka" i   

• Snurran81

Hej va kul! Själv har jag BF 7 april med första barnet, 31 år gammal och bor i Uppsala

• Omeega

Det går bra här. Magen växer och bebisen sparkar och har sig Det är en mysig period nu när magen är lagom stor och sparkarna inte gör ont än. 

RUL gick bra, BF 13 april. Men ska dit igen på UL i vecka 32 för att kolla moderkakans placering, hoppas den inte är i vägen för jag vill verkligen inte snitta.

Hur går det för er?   

• juniblomma

Börjar bli tyngre men foglossningen har blivit lite bättre just nu. Har köpt vagn och renoverar sovrummet längtar tills vi ska ta fram resterande saker när ska ni ta fram de sista?

• Omeega

Vi väntar nog ett bra tag innan vi tar fram några grejer. Men vi har iallafall fått ner vaggan och sängen som magasinerats hos min pappa upp i Hälsningland. Men vi tar inte in det i huset än, står ute i förrådet än så länge.
    Men det är himla roligt att fixa och ta fram grejer, då börjar det känns mer på riktigt

Jag har också börjat få foglossning nu, plötsligt i tisdags när jag klev upp ur sängen hade jag skitont i fogen fram.    

• Omeega

Hej, hur går det för alla? Är det någon som fått än? Själv är jag i v 36+6 nu, 22 dagar kvar till BF. Jobbar mina sista tre dagar nästa vecka sen ska jag vara hemma och förhoppningsvis få lite vila innan bebis kommer. Inte så lätt att vila dock med 2 barn

• juniblomma

8 dagar kvar till bf här å de e lungt i magen än. Sonen kom ju vecka 39+1 så vi får väl se när denna vill komma =)

Svar på tråden BF April 2013 i Uppsala