• Anonym (Jacka)

Vad har era 15åringar för vinterjackor?

Min bonus blir 15år..men är så velig och ändrar sig från dag till dag. Så jag undrar lite vad era barn har och vad som är "inne"..

Kollade på Stadium..everest..999:-..är det ok? Dunjacka. tålde vind och lite vatten. Vill helst inte att barnet ska frysa :) 

• Svar på tråden Vad har era 15åringar för vinterjackor?
  • Anonym

En sportjacka Peak, en dunjacka för kalla dagar (Everest är ett okej märke och inget man blir mobbad för:)) samt en "snyggjacka" för att gå på stan, disco, bio osv.

Tror en jacka är för lite, minst två behöver de kan jag tycka.

• Anonym

Min klädroade 16-åring har en Peakjacka och en Helly Hansenjacka. Min helt ointresserade 14-åring har en jacka köpt på second hand ("Mamma, varför bidra till konsumtionssamhället i stället för till återbrukssamhället?"), min klädroade bonus-19-åring har en Fjällrävenjacka och min 15-åriga bonus har en sådan jacka som du pratar om ("Kan vi inte bara ta den här? Jag avlider om om jag måste gå in i en enda affär till"). 

22-åringen har en jacka hen köpte i Frankrike som passar hens arty farty-stajl (även om den ser kall ut).  

• Anonym (Jacka)
    Anonym skrev 2012-10-23 12:20:04 följande:
    En sportjacka Peak, en dunjacka för kalla dagar (Everest är ett okej märke och inget man blir mobbad för:)) samt en "snyggjacka" för att gå på stan, disco, bio osv.

Tror en jacka är för lite, minst två behöver de kan jag tycka.

Jo,men jag står för en iaf :)

Just det med mobbing som blivit väldigt tydlig..  
  • Anonym (Jacka)
    Anonym skrev 2012-10-23 12:23:03 följande:
    Min klädroade 16-åring har en Peakjacka och en Helly Hansenjacka. Min helt ointresserade 14-åring har en jacka köpt på second hand ("Mamma, varför bidra till konsumtionssamhället i stället för till återbrukssamhället?"), min klädroade bonus-19-åring har en Fjällrävenjacka och min 15-åriga bonus har en sådan jacka som du pratar om ("Kan vi inte bara ta den här? Jag avlider om om jag måste gå in i en enda affär till"). 

22-åringen har en jacka hen köpte i Frankrike som passar hens arty farty-stajl (även om den ser kall ut).  

:)
  • Anonym
    Anonym (Jacka) skrev 2012-10-23 12:33:24 följande:

Jo,men jag står för en iaf :)

Just det med mobbing som blivit väldigt tydlig..  
    Okej, vad bra! Men ta ett snack med den andra föräldern om hur bra det är med en "snygg/sportjacka) också. Det ger pluspoäng, konstigt nog.

Ja, och det sägs att man inte ska vika sig men vad 17, det är enkelt att köpa en snygg jacka och det kan nog 15-åringen uppskatta också! :)
  • iDani

Min är visserligen bara (snart) 14, men vi valde en The North Face dunparka från Stadium. Köpte förra veckan då de hade 20% rabatt på alla juniorkläder.

• Anonym

måste ha två jackor? varför? har en 13 åring så jag köpte en jacka på kappahl som ser ut som en canadagoose. den var han supernöjd med... mitt råd är att kolla sportbutikerna. everest har jag köpt på skor och termobyxor och det har funkat super.

• sextiotalist

Min mindre klädroade 15-åring kommer att använda förra årets jacka, inköpt på HM för nettopris 300 ungefär (det var 20% på jackorna det året)

• Anonym (tonårsförälder)

Det beror väl lite på om det är kille eller tjej?
    Mina tonåringar har endast en vinterjacka ( var naturligtvis) Sportmodell köpta på Stadium för 1000-1200/st.
    dom har inte någon annan jacka för bio eller sånt, inget dom bett om heller. Skulle det vara en tjej skulle det nog inte vara lika poppis med bara en sportvinterjacka då vill man nog ha någon snyggjacka också. Det kan ju gälla killar också beroende på vad man har för stil. 

• Anonym (Jacka)
    Anonym (tonårsförälder) skrev 2012-10-23 15:16:42 följande:
    Det beror väl lite på om det är kille eller tjej?
    Mina tonåringar har endast en vinterjacka ( var naturligtvis) Sportmodell köpta på Stadium för 1000-1200/st.
    dom har inte någon annan jacka för bio eller sånt, inget dom bett om heller. Skulle det vara en tjej skulle det nog inte vara lika poppis med bara en sportvinterjacka då vill man nog ha någon snyggjacka också. Det kan ju gälla killar också beroende på vad man har för stil. 

Tycker du? Njae,håller inte helt med. Beror nog vad man har för hobbies och vilken människa man är. Har själv en 13årig tjej..bara en vintersportjacka..men just för att hon är iväg på mycket och i rörelse. Och det märks skillnad på 15åringen..där är det viktigt vad andra tycker och att passa in. Tyvärr blir det lite så ju äldre man blir. Inte för alla. Men 15åringen är lite osäker och skulle inte stå upp. Så jag "väljer" att köpa saker jag vet "passar" in.
Svar på tråden Vad har era 15åringar för vinterjackor?