Tråd för "övernaturliga" upplevelser...
Jag har varit med om ganska många oförklarliga händelser i mitt liv. tänkte starta en tråd här om sådana upplevelser eftersom jag vet att det brukar finnas ett ganska stort intresse av att höra om sånt av andra ;)
Det allra otäckaste jag (och min familj) varit med om var när vi bodde i en villa i ett vanligt villaområde i en liten by i Småland. Min lillasyster var hemma ensam efter att hon kommit hem från skolan och satt på nedervåningen och gjorde läxor. Då hörde hon en röst från övervåningen som ropade hennes namn flera gånger. Hon rusade ut ur huset och satt sedan på trappan tills mamma kom hem.
Ett tag senare så satt jag och ett par tjejkompisar hemma och kollade på video, då vi hör hur det låter från övervåningen. Det kommer musik någonstans ifrån och när vi går upp (beväpnade med kniv- haha!) så märker vi att ljudet kommer från det lilla förvaringsrummet som finns bakom badrummet. Vi går in och längst ner i en korg ligger en speldosa som har en knapp man måste trycka på för att den ska spela, och spelar för fulla muggar! Den började också växla mellan de olika melodier som fanns på den när vi kom in i rummet.
Och så till det allra värsta; vi hittade vid ett FLERTAL tillfällen tjockt, svart och alldeles strävt hår i och under handfatet i badrummet på övervåningen, och detta var något som alla i familjen kunde se och ingen av oss förstod. Det är ingen av oss som har sånt hår och det var liksom inga små mängder.
Nu har vi flyttat från det huset och det är ombyggt och renoverat osv, men jag vet inte om det har hänt något mer efter det. Det var inget gammalt hus eller så heller. Men vi lekte ofta "anden i glaset" och försökte frammana andar och sådär, vilket man ju ska ha stor rspekt för och vara väldigt försiktig med om man tror på sånt.
Har varit med om fler saker men andra får också gärna berätta.
Suzanna