• Dobermann

Biomamman knäcker mig totalt och jag orkar inte längre!!

Det här är bara en liten del av det som händer. 
    Skulle jag skriva ner allt så kunde jag lika gärna skrivit en bok =( 

Jag är sen en tid tillbaka tillsammans med en man jag älskar oerhört! Han har ett barn sen innan och jag har två. Nu väntar vi vårat första gemensamma.
    Mamman till hans barn är bland det korkade, mest egoistiska och elaka människa jag varit med om!
    Några exempel. 
    Hon skickar med listor på vad "deras" barn får och inte får äta. 
    Vad han får och inte får göra när han är här och hur vi ska vara mot honom. 
    Jag skriver "deras" med situationstecken pga att hon ordagrant har sagt till pappan att barnet är hennes och ingen annans och hade hon fått bestämma hade barnet inte åkt till oss alls.
    Listorna med bla mat är helt omotiverade...
    tex helt förbjudet med räkost pga salmonella risken(?!) 
    Ingen socker eller sylt på gröten pga att socker är farligt och absolut ingen salt i maten ALLS för salt är inte bra för kroppen. 
    Han måste dessutom alltid ta det lugnt när han är hos oss så han inte blir hängig lagom till dagis. 
    Vi får tex absolut inte ta med honom till badhuset eller Busfabriken då Busfabriken tydligen är en enda stor dödsfälla!!

Nu har hon dessutom börjat lära barnet att kalla sin pappa vid namn ist för att säga pappa och säga att han inte vill åka till oss alls. 
    När han sen sätter sig i bilen så säger han alltid "min mamma säger att jag inte vill åka till er, men det vill jag" eller "min mamma säger att ni är dumma mot mig, men det är ju inte ni" etc etc....
    Förr förra gången vi hämtade upp honom (pappan får bara ha honom 48 tim varannan helg med motivationen, han blir så förvirrad om han ska åka oftare och du får tänka på hans eget bästa och det är inte att åka land och rike runt hela tiden. Han behöver en stabil punkt i livet) så berättade vi att han skulle bli storebror och visade magen. 
    Han blev lite fundersam först, givetvis, på hur det möjligtvis kunde finnas en bebis i magen och undrade om pappa hade bebis i hans mage oxå =) men sen blev han jätteglad och berättade hur mycket han skulle bli en stoooor pojke. 
    Han skulle dessutom nu sluta med blöjor sa han för stora pojkar har inte blöjor. 
    Han är fyra år och går med blöjor konstant då hans mamma anser att han inte är tillräckligt gammal för att sluta. 
    Hon går hela tiden och intalar honom om att han är ju mammas liiiilla pojke osv. 
    Dock är han helt utan blöja hos oss när han är här och går på toaletten utan problem. 

Nåväl, denna gång vi skulle hämta honom igen så började vi prata om bebisen på väg hem i bilen och han tittar på sin far och säger "jag vill inte bli storebror!" 
    Både pappan och jag hajjade till då han var så himla glad sist och frågar varför... Han svarar då följande "Min mamma säger att jag inte vill bli storebror och att du och (mitt namn) måste ge bort bebisen till nån annan. Ni får inte ha den kvar för om den bor hos er så får inte jag komma dit längre" 
    Jag började storgråta i baksätet men lyckades dölja det från pojken så hans såg det aldrig. 
     Pappa förklarade då att "det är ju pappas och (mitt namn)s bebis och det kan inte din mamma bestämma om"
    Pojken blev då otröstligt ledsen och sa bara att han ville åka till sin pappa och att bebisen fick bo nån annanstans samt att pappa inte fick säga så om hans mamma för då blir hans mamma ledsen....ÄN JAG DÅ????
    Hon har även sen tidigare kallat mig för "jävla pähäng" och "den nya brudjäveln" vid otaliga gånger...jag har konfronterat henne ang detta och det resulterade i att min fästman fick höra att han gärna får "kontrollera det där han har med sig"....

När vi tog upp bebisen och pojkens kommentarer med henne svarade hon bara nonchalant att "han har ju egna tankar och fantasier och hon har alltid talat om för honom att det är ok att berätta om sina känslor men att han kanske inte skulle våga göra det för oss utan då ist använder henne som nån sorts "dimridå" 
    Jag höll på att strypa henne!!!
    Hon knäcker mig totalt och jag mår bara piss nu.
    Allt eskalerar ju bara hela tiden!
    Har inte kunnat sova på tre nätter och är bara arg och gråter.
    Min karl stöttar mig så gott han kan men tyvärr är han en av dom med tanken "ta inte åt dig, du vet ju att hon är helt slut i huvudet. Tänk inte på det" 
    Hur kan jag INTE tänka på att det står en främmande kvinna och öser såna fruktansvärda elakheter om mig och mitt ofödda barn??? 
    Varje gång pojken såg min mage så pekade han på den, tittade på sin pappa och mumlade "den bebisen ska flytta".
    Hon gör ju ett direkt angrepp på ett helt oskyldigt barn som inte ens sett dagens ljus ännu!!! 

Vet egentligen inte varför jag skrev denna tråd, kanske mest för att få det ur mig...har ni råd på hur jag ska komma till lugn igen eller dylikt så skriv gärna en rad.... 

• Svar på tråden Biomamman knäcker mig totalt och jag orkar inte längre!!
  • fjonkelina

Vilken fruktansvärt manipulerande kvinna. Otäckt elak dessutom. Pojken kan inte hållas ansvarig för saker han säger om din ofödda lilla bebbe naturligtvis men det är klart att det känns... Din sambo får helt enkelt sätta ned foten ordentligt mot bio-mamman. Hon har inga rättigheter att bestämma hur pojkens helger ska se ut hos er. Ni avgör vilka aktiviteter som ni vill göra och vilken mat ni vill att barnet ska äta. 

Det finns ju instanser som hjälper till med samtal och um-regler om det finns svårigheter som i ert fall.

Vad säger pappan till bio-mamman när hon drar igång med listor och annat? 

Egentligen ser jag ut som Modesty Blaise.......................................
  • Reggad

Anmäl henne till soc det där är ju psykisk misshandel... o be om hela vårdnaden. Psykfall är vad hon e.

• Dobermann

Självklart håller jag inte pojken ansvarig för det han säger. Jag hör ju så väl att det är hans mor det kommer ifrån. Vi har försökt ta kontakt och be familjerätten om hjälp men de svarar bara att moern och fadern måste prata med varann och komma överrens. Det går inte!!! Hon kör över oss totalt. Vi har ju struntat i hennes listor och krav vissa tillfällen och gjort som vi velat ändå. Text varit på busfabriken och sånt, men hon polisförhör den stackars pojken när han kommer hem och får hon höra nåt hon inte gillar så slutar det med att pojken är "sjuk" nästa gång han ska komma till oss. Vilket vi oxå har fått höra honom säga:" min mamma säger att jag var sjuk för att jag varit hos er för mycket"... Detta har ju resulterat i att pappa följer hennes pipa till största del för att ens få träffa sin son....

• YummyMami
    Dobermann skrev 2012-10-23 15:15:25 följande:
    Självklart håller jag inte pojken ansvarig för det han säger. Jag hör ju så väl att det är hans mor det kommer ifrån. Vi har försökt ta kontakt och be familjerätten om hjälp men de svarar bara att moern och fadern måste prata med varann och komma överrens. Det går inte!!! Hon kör över oss totalt. Vi har ju struntat i hennes listor och krav vissa tillfällen och gjort som vi velat ändå. Text varit på busfabriken och sånt, men hon polisförhör den stackars pojken när han kommer hem och får hon höra nåt hon inte gillar så slutar det med att pojken är "sjuk" nästa gång han ska komma till oss. Vilket vi oxå har fått höra honom säga:" min mamma säger att jag var sjuk för att jag varit hos er för mycket"... Detta har ju resulterat i att pappa följer hennes pipa till största del för att ens få träffa sin son....
    Men då fastnar hon i det där med att försvåra umgänge, det är olagloigt eller nåt. Är han sjuk ena helgen, ta helgen efter. Börja företen med att ha vv vecka och låt ungen få äta saker han inte är allergisk mot och åka lite buss! 
  • Mamma020413

Men fy vilken människa ! Inser hon inte att hon förstör pojken totalt !

Det bästa ni kan göra för honom är att begära ensam vårdnad. Hon låter ju inte särskilt frisk !
    Kommer alla fakta med så är ju chansen rätt stor att de går på eran linje.
    Stackars barn och jag lider med er!    

• Kensy

Jag tycker så synd om pojken. Gör ni ingenting så kommer han i slutändan bli helt knäckt av att slitas mellan en vettig pappa och en psyksjuk mamma.

• Dobermann
    YummyMami skrev 2012-10-23 15:19:57 följande:
    Men då fastnar hon i det där med att försvåra umgänge, det är olagloigt eller nåt. Är han sjuk ena helgen, ta helgen efter. Börja företen med att ha vv vecka och låt ungen få äta saker han inte är allergisk mot och åka lite buss! 
    Finns inte en chans att vi får det. Varje gång han varit sjuk så har vi sagt just det. "Då tar vi helgen efter"...men av nån märklig anledning så har de alltid nåt planerat just då så det går inte. Jag har aldrig varit med om värre manipulativ människa och hon lyckas få alla att tro på hur onda vi är!
  • YummyMami
    Dobermann skrev 2012-10-23 15:46:39 följande:
    Finns inte en chans att vi får det. Varje gång han varit sjuk så har vi sagt just det. "Då tar vi helgen efter"...men av nån märklig anledning så har de alltid nåt planerat just då så det går inte. Jag har aldrig varit med om värre manipulativ människa och hon lyckas få alla att tro på hur onda vi är!
    Fråga kommunen, sociala och rätten om vad att göra, sök stöd. Hon bryter mot lagen. Och mest troligt har hon inte heller rätt till att neka till varann vecka. 
  • Dobermann

Hon gör sitt bästa för att försvåra allt. Hon tog ju pojken och flyttade över 16 mil från oss tex. Vilket innebär att varannan vecka skulle medföra dubbla dagisplatser vilket hon inte godkänner. När fästmannen nu äntligen fick igenom ett tillfälle då de skulle sätta sig ner och prata i lugn och ro utan stress, dök hon upp en kvart för sent, stirrade på klockan hela tiden och klargjorde att om en timma gick bussen för hon hade minsann ett liv oxå som han fick respektera. Samtalet gick sen ut på att hon höll en monolog på 50 min där han inte fick en syl i vädre, hånskrattade honom rätt upp i ansiktet och var allmänt nedlåtande. Detta samtal spelades in så jag har hört hur hon gick på. Till sist när han äntligen fick öppna munnen och sa att han funderat på att ta hjälp utifrån avbröt hon honom direkt och väste hotfullt : " då kanske jag ska dra historien om hur du misshandlade mig, och tvingade mig att leva i ren tortyr i 8 år" ..... Sen gick hon. Nu törs ju fan varken han eller jag göra nåt då vi inte har en aning om vad hon kan hitta på. Vi ju heller inga motbevis för att visa att hon ljuger och med tanke på att fästmannen ser ganska kontroversiell ut med många tatueringar och piercingar till skillnad från henne så är jag rädd att de lyssnar direkt på henne.....detta har hon även vid tidigare tillfällen starkt informerat oss om att hon tänker använda mot honom. Jag bryter ihop snart!!! Så fruktansvärt hjälplös!!! Min fästman är världens snällaste och omtänksamma människa man kan hitta. Tar hand om en hela tiden, öppnar dörrar och bilförare för en, hjälper en ur bilen, kommer hem med små presenter, osv.....han är helt enkelt en gammaldags gentleman. Ingen kvinnomisshandlare eller översittare!!!!!!

• Dobermann

Bildörrar, ska det stå givetvis....skriver från mob och autocorrektorn och jag är inte överens....

Svar på tråden Biomamman knäcker mig totalt och jag orkar inte längre!!