• Lostbehind

fosterrörelser

hur normalt är det att känna fosterrörelser från v 17 (16+) med första barnet? 

började känna v 16+2 eller jag insåg att det var det som rörde sig, nu är jag i v 18
    och känner dagligen och riktigt kraftigt, och h*n reagerar när jag petar och "petar" tillbaka..

vaknar ibland på nätterna av "sparkar", och hur normalt är såna tydliga vid denna tiden?  

• Svar på tråden fosterrörelser
  • Kiiwii

Helt normalt. Alla är vi olika känsliga, vi bär våra barn olika. Vissa sparkar inåt mot ryggen andra utåt och då känns det givetvis mycket tydligare. Vissa har moderkakan i framvägg och då kan det ta lååång tid innan man känner av fosterrörelser.

Inget konstigt alls att du känner av din bebis nu. Men inget konstigt om du inte gjort det på några veckor heller.

• mp90

Jätte olika! Jag kände första i v 14! Sambon kände i v 20! O där emellan så kände jag mycket :)! Beror på hur bebis ligger i magen!

Visst är det härligt att känna att det finns något där inne:)

• Lostbehind

tack så mycket för era svar :)

jag har läst så mycket skit om att när någon skriver att dom känt barnet i v16 osv, så får dom så mycket skit
    från andra så jag trodde jag var onormal ett tag ;)
    min man har känt också, och det känns mycket tydligt från utsidan också :) 

• mlane

Det är helt normalt! antagligen har du precis som jag en moderkska i bakvägg, dvs inget skydd emellan som dämpar sparkarna. Då känns det extra mycket :)

Jag började känna i v.17 och sambon i 19

• milli79

Säkert vanligt. Jag har känt mina extremt tidigt redan i v11 med alla barnen även första men då var det väldigt lite och sällan i början. Nu är jag gravid med 3e och har sen en veckan känt lite varje kväll. Är i v 13+2 idag och det börjar bli lite tydliga puffar. 

• Lostbehind

Var på ultraljud idag, och jag hade dessutom moderkakan i framvägg.. Men hon sa det också att hon kände när h*n puttade tillbaka ;)

• Booshiboo

Jag har moderkakan i framvägg och kände samtidigt som du ungefär, sen kändes det utanpå i början av v 19.

• Windsor

Säker på att jag kände inuti från 16 v. 18 v. Kände jag på utsidan, 19 v. kicka sonen på sin pappas öra 3 ggr när han lyssnade på sonen :) Sen blev det full rulle hela dagarna, och full rulle sen han kom ut också!

Svar på tråden fosterrörelser