• Anonym (Ont)

Ont i slidan

I somras behandlade jag mig själv för svamp i underlivet. Vagitorier samt pevarylgel.
    Sedan dess har jag så ont i slidan vid samlag! Gör så ont vid öppningen, känns som att jag går sönder. Tittar jag efter så är det verkligen illrött. Kan behandlingen av svampen ha framkallat detta, någon med erfarenhet?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-10-23 22:42
    Kan tillägga att det känns även väldigt svullet efteråt och det svider oerhört!

• Svar på tråden Ont i slidan
  • Anonym

Jag har tyvärr ingen erfarenhet av svampbehandling. Men har denna smärta kommit nu, eller har den varit konstant sedan i somras? Om den varit konstant kan det ju ha ett samband, att något rubbats där nere tex. Om inte, kan jag av egen erfarenhet säga att om man har sex utan att vara tillräckligt våt, kanske flera gånger samma dag eller liknande, så kan även jag uppleva smärta efteråt, ibland i flera dagar.
    Man är väldigt känslig där nere!
    Hur som helst tycker jag du kan ringa och fråga gynekolog eller barnmorska, det skadar aldrig.   

• Anonym (Ont)

Tack för ditt svar.
    Ja, smärtan uppkommer varje gång vi har sex. Det är inte ofta, kanske 3 gånger per månad som mest. Värst blir det om han ejakulerar i mig. Fan. Har ont som tusan fortfarande idag och svider när jag går på toaletten för det är så ont runt hela slidöppningen.
    Jag ska väl på inskrivning på MV snart, är gravid, jag kanske kan ta upp det då?

• Anonym (Ont)
    skatten12 skrev 2012-10-24 16:47:38 följande:
    Känsliga slemhinnor får man när man är gravid, testat glidmedel Lr nått ?
    Problemet började i somras,  långt innan jag blev gravid. Vi använder alltid glidmedel eftersom jag har svårt att bli våt efter jag födde barn. Tack för ditt svar!
  • skatten12

Ok:/ upplever inte de värre nu då? Hur är blygläpparna? För du kan ju ha svamp . Kan göra fasligt ont :/

• Anonym (Ont)
    skatten12 skrev 2012-10-24 19:20:17 följande:
    Ok:/ upplever inte de värre nu då? Hur är blygläpparna? För du kan ju ha svamp . Kan göra fasligt ont :/
    Jo, just denna sista gång för då ejakulerade han i mig, det gör han vanligtvs inte. Annars brukar det gå över till dagen efter men inatt blossade det upp.
    Det röda och svullna är liksom halvägs ut på blygläpparna. Ser inte alls roligt ut. Har ingen gynekolog här i stan och jag vet inte om mödravården tar emot sådana här fal. På vår vårdcentral så har vi ingen tidsbokning och jag tänker absolut inte lägga mig och blotta mig för vem som helst :/
  • Anonym (Ont)
    skatten12 skrev 2012-10-24 21:30:47 följande:
    Klart mvc kan hjälpa dej, hsde jag kollat direkt.
    Tack! Då ringer jag dit så fort jag får tid, har endast telefontid 1 timme per dag! Tack för hjälpen, trodde mvc bara hade med gravida, preventivmedel och aftercheck att göra.
  • skatten12

Jo men du är ju gravid ;) är ju känsligt men infektion där nere, så hade kollat upp!! Lycka till ! Varför har du ingen Gyn Föressten ?

• Anonym (Ont)
    skatten12 skrev 2012-10-24 22:03:02 följande:
    Jo men du är ju gravid ;) är ju känsligt men infektion där nere, så hade kollat upp!! Lycka till ! Varför har du ingen Gyn Föressten ?
    Jo, det är ju sant! Tänkte på att min åkomma inte är gravidrelaterat. men du har rätt, jag måste få tid att ringa imorrn!
    Bor i en väldigt liten stad där vi i princip har inget alls :(
  • skatten12

Okey, ja som sagt använd dej av mvc läkare då :) lycka till hör gärna av dig!

• Anonym (Ont)

Tack så mycket! Ringde dit igår och de tyckte att det lät som att svampen aldrig försvunnit. Minns ej namnet på svampmedlet men inte pevaryl köpte jag. En vagitorie. Känns mycket bättre idag och hoppas på att det kan försvinna. From min första graviditet är jag tvungen att använda trosskydd dagligen pga kraftiga flytningar så jag hoppas inte detta hindrar svampen från att försvinna.

• cranky

hoppas det "bara" är svamp som tillfälligt vägrat försvinna så du inte utvecklar vestibulit

• Anonym (Ont)

Tack för er omtankte.
    Hur utvecklar man vestibulit?

• Anonym

Kan det itne vara något felsytt efter förlossningen då?

• Anonym
    Anonym (Ont) skrev 2012-10-27 00:05:09 följande:
    Tack för er omtankte.
    Hur utvecklar man vestibulit?

Det utvecklar man om man har sex trots att det gör ont.
  • Anonym (Ont)
    Anonym skrev 2012-10-27 00:15:25 följande:
    Kan det itne vara något felsytt efter förlossningen då?
    Jag blev endast sydd några stygn på de yttre blygläpparna så det kan inte vara pga det.
  • Anonym (Ont)
    Anonym skrev 2012-10-27 00:15:48 följande:

Det utvecklar man om man har sex trots att det gör ont.
    det hade jag faktiskt ingen aning om!
Svar på tråden Ont i slidan