• Solen11

Maclaren sulky - skall man slå till?

Hej! Min dotter är nu 14 månader och jag har börjat snegla lite på en Maclaren sulky. Vi kommer åka på semester i januari och känns smidig att ta med på resan då man tydligen kan få den i fullt liggläge, bra solskydd etc.
    Är det någon här inne som har en sådan och vilken modell i sådana fall? XT eller vilken är bäst?

Ge mig gärna + och - varför vi skall köpa (eller inte köpa..) en sådan.
    * funkar den för lite längre promenader (på asfalt)?
    * sitter barnet bra i den och har era barn sovit längre stund i den?

Den är ju rätt dyr så vill det skall kännas som ett bra köp!
    Har en Bugaboo Cam nu så alternativet är annars att fortsätta använda den ett tag..

Ser fram emot era svar! :)

• Svar på tråden Maclaren sulky - skall man slå till?
  • Duckan

Vi köpte en Maclaren Ryder. Inte fullt liggläge, men det har funkat utmärkt att sova i ändå för dottern. Från hon var ett till hon var fyra. Mycket bra semestervagn för vår del. Vi har kört den på kullerstenar (lite jobbigt ja, men det går), skumpat i trappor, etc och den har hållit.

• Solen11

Tack för svar! :) Har du haft användning för den hemma också? som shoppingvagn och till/från dagis?

• Duckan

Japp, den har legat i bakluckan som shopping-vagn, ibland till och från fsk. Vi hade också en Bugga Cam som vi var mycket nöjda med, men onödigt att släpa med den på resor.

• Solen11

Sista (kanske..:)) frågan Duckan..
    När ni flugit med er Maclaren, har ni fått ta med den hela vägen till gaten? Vi skall till Miami och har 3 timmar på Heathrow, vore skönt att kunna ha den då i väntan på att byta plan..

• Duckan

Nej, vi flyger från Arlanda och där måste vagnen checkas in direkt. Heathrow är ju en stor flygplats, tror du inte att de tillhandahåller lånevagnar?

• Solen11

Ja vi utgår från ARN oxå och när jag kollade SAS hemsida så fick man visst ta med den ombord (upp till 8kg).. Vore så skönt att ha tillgång direkt till den på Heathrow..och sen direkt i Miami.
    Men precis som du säger så borde de ju ha lånevagnar..både på LHR och MIA..eftersom de ju har det på ARN.

• Duckan

Jaha, ja vi har aldrig frågat eftersom vi inte känt behovet av vagnen.Ej heller sökt efter lånevagn utan hon har suttit bagagevagnen. Däremot har jag läst just här på Fl att Arn har den regeln att vagnen måste checkas in. Alltid lär man sig nåt!

Svar på tråden Maclaren sulky - skall man slå till?