• AnnaKaffekanna

Hur länge använde ni babysitter??

Min son är lite drygt tre månader gammal. Nu undrar jag om det är lönt att införskaffa en babysitter eller är det mest för bebisar som är ännu yngre? I nuläget bär jag runt honom hela tiden, antingen i famnen eller i bärselen. Har inget problem med det alls men ibland kan det ju vara bra att kunna sätta ner honom vid ev matlagning eller lek med storasyster Har än bara satt honom i bilstolen med filtar o leksaker men det uppskattas inte så mkt Storasyster satt heller inte i babysitter utan blev mest buren, ochnär hon väl var stadig i kroppenville hon ju utforska världen på bla golvet osv...

Så hur länge använde ni babysitters? Och är det nåt särskillt jagska tänka på när/om jag ska införskaffa en?

• Svar på tråden Hur länge använde ni babysitter??
  • Rocktroll

Vi använde den tills 5-6 mån sen slängde hon sig ur den trots att hon satt fast så då blev det sitt träning på golvet istället Glad

.:: Vilda 090425 och BF 121202 ::. rocktroll.blogg.se
  • sbeckman

Köp en entertainer istället. Den kan barnet stå i, snurra runt och leka med olika leksaker, utan att kunna gå iväg.

• Natulcien

Det är nog väldigt olika det där...
    Men vår son var nöjd i sin babysitter tills han var ca 7 månader. För innan dess kunde han inte sitta själv, så då var ju babysittern bra. Kanske mindre bra för en bebis som sitter själv tidigare..?

• Sisisisi

Använde den bara till 3-4 månader, då klättrade han nästan ur den så vi fick sluta använda den. Han började sitta själv när han va 4,5 månad.

• sofie88

Till 7-8 månader ungefär. En billigare variant från jysk som sonen har tyckt bra om:) Finns jättebilliga på blocket för 200 så varför inte, det är skönt att ha ibland när det lagas mat eller du vill ta en snabbdusch och placerar sittern framför dig. 

• Aaglars
    sofie88 skrev 2012-10-24 12:31:59 följande:
    En billigare variant från jysk som sonen har tyckt bra om:) Finns jättebilliga på blocket för 200 så varför inte, det är skönt att ha ibland när det lagas mat eller du vill ta en snabbdusch och placerar sittern framför dig. 
    Instämmer!

Min son är 6 månader, och han sitter alltid i den i badrummet när jag duschar, när jag har klätt honom i ytterkläder och han väntar på att jag ska klä mig.  Han sitter där annars också, men alltid vid dessa tillfällen.
Svar på tråden Hur länge använde ni babysitter??