• linb

Åkpåse, hur klär man bebis?

Hej! Jag har köpt denna åkpåse i lammskinn till min son som nu är 4 1/2 månad www.jollyroom.se/bozz-akpase-lammskinn-svart-vit.html&utm_campaign=7c8f373a56-Nyhetsbrev_v.43_2012&utm_medium=email Jag undra hyr jag bör klä honom i vinter? Vi har även ett fårskinn i botten av liggedagen. Räcker det med en fleece jacka tossor, vantar och mössa vid vanliga promenader? Kanske en fleeceoverall om han sover ute, sover 2 pass ute i vagnen dagtid cirka 1 timme per gång. Eller hur klär ni era barn när ni var åkpåse? Kan tillägga att vi bor i Dalarna så det blir lite mittemellan kallt här. Tänkte även på det att han redan nu blir kall om kinderna när han sover ute, kan man hänga över en filt över öppningen när det är som allra kallast? Självklart kommer jag inte låta honom sova ute i vagnen om det är över minus 15-20 grader, men de dagar då det känns råare och kallare i luften.

• Svar på tråden Åkpåse, hur klär man bebis?
  • Mariohn
    linb skrev 2012-10-24 11:15:12 följande:
    Hej! Jag har köpt denna åkpåse i lammskinn till min son som nu är 4 1/2 månad www.jollyroom.se/bozz-akpase-lammskinn-svart-...Jag undra hyr jag bör klä honom i vinter? Vi har även ett fårskinn i botten av liggedagen. Räcker det med en fleece jacka tossor, vantar och mössa vid vanliga promenader? Kanske en fleeceoverall om han sover ute, sover 2 pass ute i vagnen dagtid cirka 1 timme per gång. Eller hur klär ni era barn när ni var åkpåse? Kan tillägga att vi bor i Dalarna så det blir lite mittemellan kallt här. Tänkte även på det att han redan nu blir kall om kinderna när han sover ute, kan man hänga över en filt över öppningen när det är som allra kallast? Självklart kommer jag inte låta honom sova ute i vagnen om det är över minus 15-20 grader, men de dagar då det känns råare och kallare i luften.
    Vi hade vår vagn ombinad som du beskriver. Jag stoppade sonen i den endast iförd sina vanliga inomhuskläder och en varm mössa. Jag drog vagnen genom snöstorm och iskalla vindar i 3 km och när jag plockade upp honom på bvc var han alldeles svettig på ryggen och i håret. Det blir jättevramt där nere  vagnen bland ullen. Känn på honom regelbundet så känner du om han är varm. Men kom ihåg att de är mer känsliga för värme än kyla!
  • linb

Så inte ens om han sover ute i vagnen behöver jag sätta på honom mer kläder än sina vanliga och mössa? En jacka i ty "Teddy" material då? Kan man ha den på så han kan plockas ur åkpåsen och ha jacka på sig i bilen om vi åker lite löngre? Vi har motor och kupevärmare så det är ju hyfsad "värme" i bilen när vi går ut till den. Tycker det känns så lite att inte ha nå mer kläder än inomhuskläderna, men jag får göra somna säger och känna på honom med jämna mellanrum så han varken är för kall eller för varm. Men prio ett kanske inte behöver vara att köpa en ny fleeceoverall då :)

Svar på tråden Åkpåse, hur klär man bebis?