• Elina05

Myshelg i STHLM, vad ska man se å vart åka? Hotell?

Jag och min sambo ska på kryssning i mitten utav dec. Båten lämnar sthlm lördag kl 17:30. Vi tänkte åka upp (tar ca 4,5 tim med bil) redan på fredag fm, men då är fråga vad vi ska "hitta" på, vart/hur vi ska åka, äta och framförallt sova =)
    Jag har aldrig varit i sthlm som vuxen, så det första jag tänker på är gamla stan och NK. Självklart vet jag att det finns mer, fråga är mer vad??? =)

Jätte tacksam för alla förslag!!

• Svar på tråden Myshelg i STHLM, vad ska man se å vart åka? Hotell?
  • Duckan

Vill ni strosa flott har ni nya Mood Gallerian som även har flera vattenhål och restauranger.
    Boquerian är poppis bl a.
    Äta gott gör ni många ställen, men tänk på att boka i god tid. Tipsar om Chez Betty på Roslagsgatan (ring och boka bord nu isåfall), en charmig fransos (nej, jag är inte opratisk då det är våra vänner som driver den, men alla recensioner talar sitt tydliga språk). Vill ni hålla er i stan har ni Sturehof, Gondolen, Daphne, Nyborgatan 38, Miss Voon.
    Undrar om kanske Gamla stan har julmarknad då? Det är mysigt, annar har nog Skansen marknad.

• Blivandemamman

Jag och min sambo har sovit på 2 jätte mysiga hotell. Det ena heter Diplomat, så romantiskt och fint. Och det andra heter Columbus. Detta hotell ligger inne i Gamla stan. Jag återkommer om jag kommer på någon fin restaurang eller så :)

• Stjärnstoft

Centralt, relativt nybyggt, fräscht med en fantastisk frukostbuffe är Radisson Blu Waterfront Hotel.
    Gillar ni foto då missa inte Fotografiska museet!

Svar på tråden Myshelg i STHLM, vad ska man se å vart åka? Hotell?