• Anonym (Inneboende?)

Inneboende, katastrof eller toppen?

Jag är en student som för närvarande har det svårt ekonomiskt. Förhoppningsvis kommer det att bli bättre inom ett halvår men just nu är det tufft och jag oroar mig dagligen.

Jag bor själv i en liten tvåa och funderar på att ta in en inneboende. Eftersom jag inte känner någon som behöver boende just nu så kommer jag att sätta upp en annons på blocket. 

Finns det någon som har erfarenhet av detta? Både positivt och negativt är intressant.  

Tacksam för svar! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-10-24 23:33
    Jag tänkte bara förtydliga lite. Jag hade tänkt att ta sovrummet som har en dörr. Vardagsrummet har balkong men ingen dörr så därför tänkte jag lösa det med en rumsavdelare i form av en skärmvägg så att den inneboden får hela vardagsrummet och balkongen för sig själv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-10-24 23:34
    Funderade lite på om det är en säkerhetsfråga att ta in en nneboende. Hur gör man med alla sina känsliga papper så som kontonummer, bankuppgifter, kreditkort etc? Har inget lås till sovrumsdörren.

• Svar på tråden Inneboende, katastrof eller toppen?
  • Anonym (ja)

Jag och min pojkvän hade flera inneboende när vi var studenter. Fördel, trevligt att ha sällskap. Nackdel, de använder ens toalett och badrum... tex envisades en tjej som bodde hos oss ett tag med att ALLTID bli kissnödig när jag badade (hon blev kissnödig av ljudet) så efter att jag badat en stund stod hon och bankade på dörren och behövde in och kissa. Jag höll på att bli galen..

• Anonym (Inneboende?)
    Anonym (ja) skrev 2012-10-24 17:59:22 följande: