• makita

Gravid+skräckfilm = Dåligt för bebisen?

Hej på er!

Jag försöker övertala sambon om att gå och titta på senaste paranornal activity men han säger att det inte kan vara hälsosamt för barnet om jag blir så rädd som jag brukar bli av skräckfilmer. Är gravid i vecka 10. 

Är det nån som vet om det är farligt för barnet att mamman blir skrämd?    

• Svar på tråden Gravid+skräckfilm = Dåligt för bebisen?
  • makita

Nej, jag skämtar inte. Han menar att det skulle kunna vara farligt eftersom man blir så spänd när man tittar på skräckfilmer.
    Alltså jag är en sån som hoppar på stolen och skriker till och är spänd under hela filmen.

• makita

Är den här sidan verkligen gjord för bara personliga påhopp? Det är en fråga. That's it.

• Paisley

Jag tillhör dem som tror att barnet påverkas av moderns känslor. Det är inte alls något att skämta om. Om man blir väldigt extremt chockad kan det till och med starta förlossningen, men då snackar man typ dödshot och krig, eller förlust av en anhörig. Jag hade i alla fall inte gått om du blir mycket påverkad av det.

Detaljerna är helheten
  • kiwifrukt

Oj, nej det är inte farligt att se på skräckfilm och bli rädd (möjligtvis om du har ett väldigt dåligt hjärta eller så).

• kiwifrukt
    kiwifrukt skrev 2012-10-24 18:03:00 följande:
    Oj, nej det är inte farligt att se på skräckfilm och bli rädd (möjligtvis om du har ett väldigt dåligt hjärta eller så).
    "Vad jag vet", borde jag ha lagt till här.
  • Butikslager

Vill bara säga att om du tror att det kan påverka så gå inte och se den.

Jag själv fick missfall i vecka 15, en vecka efter att min granne hotade mig med kniv när jag knackade på hans dörr. Har aldrig varit så rädd i hela mitt liv!

Sen vet jag ju inte om det är pga det eller inte, men tanken ligger ju där.
    Om jag inte gått upp till hans lägenhet och knackat på dörren, hade jag aldrig fått missfall då?

Min BM säger att det absolut inte berodde på det.
    Men någonstans inom mig så känns det ändå jobbigt.

• sariiis89

Tro inte de gör nått att titta på skräckis..
    Ha hört att barnet påverkas av känslor o hur man mår o så men nu handla de om så kort tid under filmen så tro absolut inte de gör nått :)
    Ja ha me sagt att ja vill se den o e gravid i v.22 ( plus väldigt lättskrämd ) men e inte orolig över att nått ska hända
    :)

• makita

Tack för svaren allihopa!

Butikslager- Beklagar verkligen missfallet och hoppas inte du bor granne med den galningen längre!! 

• Paisley
    Butikslager skrev 2012-10-24 18:12:13 följande:
    Vill bara säga att om du tror att det kan påverka så gå inte och se den.

Jag själv fick missfall i vecka 15, en vecka efter att min granne hotade mig med kniv när jag knackade på hans dörr. Har aldrig varit så rädd i hela mitt liv!

Sen vet jag ju inte om det är pga det eller inte, men tanken ligger ju där.
    Om jag inte gått upp till hans lägenhet och knackat på dörren, hade jag aldrig fått missfall då?

Min BM säger att det absolut inte berodde på det.
    Men någonstans inom mig så känns det ändå jobbigt.
    Usch vilken hemsk situation! Man kan ju aldrig veta vad som var anledningen, och det tjänar ingenting till att fundera på. Men tyvärr händer det, det händer mycket oftare runt om i världen i länder där det finns oroligheter. Missfall, eller förtidig förlossning, eller så stannar mjölkproduktionen upp hos de ammande. Jag har sett det personligen. Men det krävs mycket stor chock för att det ska påverka.

Men i alla fall TS, varför ta en risk pga en skitfilm? Du säger ju själv att du blir mycket påverkad av sånt. Är man tåligare så är det en annan sak.
    Detaljerna är helheten
  • Butikslager

Tack tjejer!

Jag svarade på frågan utifrån egen erfarenhet. Innan denna händelse hade jag sagt som alla andra att det ej är någon fara, men jag har ju själv gått och funderat och på ett sätt anklagat mig själv över missfallet.

Och det är inte roligt att behöva gå runt och undra. Men TS lycka till :)

Svar på tråden Gravid+skräckfilm = Dåligt för bebisen?