• Anonym

utan jacka på fritids!!

Jag hämta hem min son idag som är 7 år idag på fritids, dem hade varit o kollat på djuren. ca 2 km bort dit hade min son gått utan jacka. va ca 2+ ute idag.

När jag kom undrande jag varför han bara haade haft tröja på sig och då sa personalen att dem hade sagt till sätta på en jacka.
    men det hade han inte gjort och jag vet inte varför han brukar klä på sig men inte idag.
    personalen då börja skylla på honom att det va hans fel att han inte någon jacka på sig och min son började gråta och tyckte han hade gjort fel.

Men tydligen då hade inte personalen när dem gick iväg bryt sig i att han inte hade någon jacka.   Inte också personalen ansvar se till att dem är klädda för gå någonstans?

• Svar på tråden utan jacka på fritids!!
  • Gweny

När jag hämtar min dotter på skolan(går i 2an) och är 6åringar och uppåt på den skolan. så ser jag nästan alla barn springa ute i bara tröjor...  kan tänka mig dem slänger av sig när dem blir varma och inte inser att det behövs lite mer på sig nu.

• Anonym

ja men då är ju dem ändå på gården och kan ta på sig om dem börja frysa,
    ¨

men nu gick dem iväg och tycker att man kan ju se att han inte hade jacka på sig.

• Ruggugglan

De kan ju inte tvinga på honom jackan, men jag tycker att de kunde ha tagit med sig jackan. En 7 åringen vet inte alltid sitt bästa.

• Anonym (rolf)
    Ruggugglan skrev 2012-10-24 23:21:34 följande:
    De kan ju inte tvinga på honom jackan, men jag tycker att de kunde ha tagit med sig jackan. En 7 åringen vet inte alltid sitt bästa.
    En mamma vet inte alltid barnens bästa. Ser dagligen barn med alldeles för tjocka jackor som hindrar dem i leken.Inte bättre de blir svettiga i alltför tjocka jackor. Varför tror ni de inte vill ha jackorna, jo de är för varma.
  • Anonym

Han går skolan så kläder är eget ansvar!

• Anonym

ja men dem va inte ute ock lekte.. DE GICK 2 km och titta på djuren!

Va väl borta någon timme.  

• Mariiiiiie

Min son på 20 månader lät dom gå i bara fleccetröja! Sa till dom att ni får faktiskt sätta p honom jackan, det är kallt ute, men dom tyckte inte det behövdes då han var så varm... Idag är alltid jackan på, och tur det då det är kallt!!

• Anonym
    Anonym skrev 2012-10-24 23:30:02 följande:

Ja, och klär han sig inte när de säger till så är det hans problem. Hur kallt var det?
  • Anonym

+2 grader idag

• Coyote
    Anonym skrev 2012-10-24 23:30:02 följande:

Nu är ju två kilometer ingen jättepromenad, och så länge man rör sig så håller man sig varm. Men jag tycker självklart att personalen borde tagit med sig hans jacka, eller sett till att han fick bära den själv.
Svar på tråden utan jacka på fritids!!