hymafr skrev 2012-10-25 10:10:06 följande:
Tror också att det är lättare att få igång barn efter bara 20 sekunder än efter många minuter.
Inte heller någon risk för hjärnskador efter så kort tid.
Sen finns det förstås de barn som dör i alla fall, men då handlar det om t ex hjärtfel.
Jag hade ett larm från Techno Medica. Det är en platta man lägger under madrassen (måste vara en ganska tunn madrass. Vår var ca 5-7 cm tjock, men det finns såna madrasser att köpa som man kan lägga ovanpå en tjockare madrass om man behöver).
Man kan även seriekoppla två plattor om barnet börjar röra sig runt i sängen.
Vårt larm larmade fullt pådrag en gång men när jag lyfte upp dottern piggnade hon till, så jag vet inte om hon slutat andas eller om hon bara sov med väldigt lätta andetag. I övrigt kunde det pipa till någon enstaka gång, men inget som störde. (Det piper till med en kort signal efter 14 (?) sekunder och sen med full "brandlarmssignal" efter 21 (?) sekunder.
Glömde att skriva att man kan hyra larmet och alltså inte behöver köpa det. Då får man också full support från uthyraren. För 3 år sedan kostade det 350:- per månad plus en deposition som man får tillbaka när de fått larmet i retur.