• Anonym (säkra?)

Har du blivit gravid trots p-piller?

Ja som rubriken lyder, har du blivit gravid trots p-piller?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du blivit gravid trots p-piller?
  • Anonym (säkra?)
    http://www.aftonbladet.se/wendela/article10377579.ab

Läste den här artikeln och det verkar ju vara ganska vanligt. Har ju självklart aldrig trott att p-piller skyddar till 100 % men att så många som 5 % skulle bli gravida av p-piller var lite ny info för mig. 

Ni som blivit gravida, var det pga missat piller, magsjuka eller vad tror ni det berodde på?     
  • Casablanca

Pga magsjuka var det nog. Men det var inget jag tänkte på. Alltså, det var ingen sådan magsjuka som påverkade mig nämnvärt. Jag gick till skolan som vanligt, fick gå på toaletten några gånger och var lite dålig i magen, men absolut inte så att jag tänkte att jag var "magsjuk". Men så blev jag gravid.

♥ Jag bloggar om tidig graviditet på tretillfyra.blogspot.com - Avslöja mig inte om du känner igen mig ♥
  • Casablanca
    Casablanca skrev 2012-10-25 17:14:38 följande:
    Pga magsjuka var det nog. Men det var inget jag tänkte på. Alltså, det var ingen sådan magsjuka som påverkade mig nämnvärt. Jag gick till skolan som vanligt, fick gå på toaletten några gånger och var lite dålig i magen, men absolut inte så att jag tänkte att jag var "magsjuk". Men så blev jag gravid.
    Det var alltså flera år sedan, min förra graviditet som "blev till" så. 
    ♥ Jag bloggar om tidig graviditet på tretillfyra.blogspot.com - Avslöja mig inte om du känner igen mig ♥
  • Anonym (säkra?)
    Casablanca skrev 2012-10-25 17:14:38 följande:
    Nej det är väl inget man tänker på direkt, lurigt det där att p-pillrena inte alls har lika stor effekt vid magsjuka.
  • IsDimma

Rätt tagna och inte sjuk men blev ändå gravid, en gång.

The less you open your heart to others, the more your heart suffers.
  • Anonym (säkra?)
    IsDimma skrev 2012-10-25 17:47:33 följande:
    Rätt tagna och inte sjuk men blev ändå gravid, en gång.

Ja viss hör ju till de där få procenten som råkar ut för det.
  • Inima

Ja. INte missat, inte magsjuka eller diarré. Gick på p-piller i flera år sen Poff var jag gravid och fattade ingenting.

Jag själv "skyller" det på pappans spermier som hade kunnat ta sig igenom murarna på självaste Auschwitz.

Det är ingen idé att stänga stalldörren när hästen redan rymt.
  • Anonym

Byte från pring till ppiller och tog dem som man skulle och ingen magsjuka eller liknande, Barnmorskan på UM sa åt mig att använda kondom en vecka har hört nu i efterhand att man brukar rekommendera 2 veckor..

• Anonym

Fick jobbiga biverkningar av vanliga p-piller så jag bytte till minipiller och blev gravid. Tog dom punktligt och förstod inte att jag var gravid förrän jag fick missfall. Var rädd varje gång jag hade sex efter det.

• Anonym

Jag blev gravid när jag glömt ta p-pillret men vi använde kondom... helt hopplösa och över 30 så vi borde fatta bättre men men... nu har vi i alla fall en söt dotter. Jag har dock en bekant som ätit p-piller och blivit gravid med en kille som hon "bara hade sex med" och det var ju mindre lyckat så det kan hända. Men jag tror att hon tog minipiller om nu det spelar någon roll, de ska väl vara lika säkra om man tar dem rätt.

Svar på tråden Har du blivit gravid trots p-piller?