Har du blivit gravid trots p-piller?
Ja som rubriken lyder, har du blivit gravid trots p-piller?
Ja som rubriken lyder, har du blivit gravid trots p-piller?
Pga magsjuka var det nog. Men det var inget jag tänkte på. Alltså, det var ingen sådan magsjuka som påverkade mig nämnvärt. Jag gick till skolan som vanligt, fick gå på toaletten några gånger och var lite dålig i magen, men absolut inte så att jag tänkte att jag var "magsjuk". Men så blev jag gravid.
Rätt tagna och inte sjuk men blev ändå gravid, en gång.
Ja. INte missat, inte magsjuka eller diarré. Gick på p-piller i flera år sen Poff var jag gravid och fattade ingenting.
Jag själv "skyller" det på pappans spermier som hade kunnat ta sig igenom murarna på självaste Auschwitz.
Byte från pring till ppiller och tog dem som man skulle och ingen magsjuka eller liknande, Barnmorskan på UM sa åt mig att använda kondom en vecka har hört nu i efterhand att man brukar rekommendera 2 veckor..
Fick jobbiga biverkningar av vanliga p-piller så jag bytte till minipiller och blev gravid. Tog dom punktligt och förstod inte att jag var gravid förrän jag fick missfall. Var rädd varje gång jag hade sex efter det.
Jag blev gravid när jag glömt ta p-pillret men vi använde kondom... helt hopplösa och över 30 så vi borde fatta bättre men men... nu har vi i alla fall en söt dotter. Jag har dock en bekant som ätit p-piller och blivit gravid med en kille som hon "bara hade sex med" och det var ju mindre lyckat så det kan hända. Men jag tror att hon tog minipiller om nu det spelar någon roll, de ska väl vara lika säkra om man tar dem rätt.