• Pinalina

    40+ singel och ny i Göteborg - hur får man nya vänner?

    Hej, jag är en kvinna på dryga 40 år. Flyttade till Göteborg för ett par år sedan pga nytt jobb och har sen dess försökt att skapa mig ett kontaktnät här. Men det är så svårt! Alla har nog med sitt. Jag har inga barn (vilket är en sorg..) annars hade jag nog kunnat skaffa mig vänner via dem. Däremot har jag flera intressen, bla sång, träning och sådant. Jag har lyckats få en del vänner, jag är ganska öppen av mig, men ändå sitter jag ofta hemma i min lägenhet och mår dåligt av att det är så tyst och ensamt... De har fullt upp med familjen, om de är förälder, eller jobb, eller nåt annat.

    Jag drömmer om att få vara en del av ett sammanhang, att vara bland vänner som känner mig utan och innan, där jag känner mig älskad och där man kan vara helt sig själv. Att vara så mycket ensam som jag är, känns fel i hela kroppen. Det har till och med bidragit till att jag fått problem med ångest och sömnsvårigheter, något jag dessbättre börjar få bukt med tack vare medicinering och terapi.

    Jag har tyvärr varit ensam från jag var barn. Växte upp med föräldrar som inte kunde ta hand om barn, blev lämnad mycket ensam och var mobbad i skolan pga att jag var blyg och smutsig. Men jag har växt upp till en person med stark utstrålning (säger folk) och ser ganska bra ut. Dock är ensamheten kvar som en stor tagg i mig och jag vet inte hur jag ska få bort den...

    Jag har varit med i en kör i stan, den slutade jag i efter 1,5 år eftersom det inte gav nån energi alls utan istället gjorde mig helt sänkt. Det var fel kör för mig helt enkelt (har varit med i flera i staden jag kommer i från). Jag har nätdejtat många gånger, men gett upp då jag bara träffar nötter.

    Min terapeut tycker jag ska gå själv till puben och på nåt sätt umgås på egen hand.. Jag fattar inte riktigt hur det ska gå till. Jag känner mig helt vilsen på en pub som ensam tjej.

    Finns det någon här som kan råda mig? Jag känner mig bortkastad på nåt sätt. Jag är ju en social, varmhjärtad och glad skit. Däremot blir jag sorgsen av detta ensamma liv..


    ensam idag också
  • Svar på tråden 40+ singel och ny i Göteborg - hur får man nya vänner?
  • Baralillajag

    Jag är 26 och bott i min nya stad i 2 år har ingen jag häller. Men har barnen som tur är. Det är jätte svårt att komma in tycker jag

  • instant messaging

    Jag har givit upp för min del.

    Men varför träffar du bara "nötter", vad menar du med det och hur skulle de vara istället?

  • Pinalina

    Med "nötter" menar jag antingen sådana killar som bara vill ha mig som tröst för att de inte mår bra eller sådana som utger sig för att vara på ett sätt och sedan visar det sig att de bara skrev så för att locka till sig tjejer. Att träffa en "normal" trevlig och framförallt trygg kille verkar ju helt hopplöst. De är väl redan tagna antar jag...

  • instant messaging

    Hur ska personen vara då? Intressen?  Egenskaper (förutom de du nämnde)?

  • Magnus1978

    Hej!  Du kanske söker dig till felsorts killar!  Jag kan bara prata för mig själv och det jag har märkt med dagens tjejer är att det ska klicka på engång och gör det inte det så går man vidare till nästa kille lite som slitochsläng känns det som!      Jag har själv vart singel i 5år och inte hittat nån vettig tjej.  Jag har inga stora krav!

  • Pinalina

    Jag verkar locka till mig fel killar, så är det nog. Jag har inga höga krav heller, men jag behöver bli sedd och älskad för den jag är. Viktigt att man är lyhörd och har kul ihop. Det är likadant med killar, "Magnus1978". Ofta har jag varit med om precis det du talar om, man blir ratad direkt bara för det inte klickar på en gång. Men jag anser att sådana killar vill jag inte umgås med i vilket fall, de verkar alldeles för ytliga, och det är verkligen inte attraktivt.

  • 0286
    Magnus1978 skrev 2012-10-28 12:00:40 följande:
    Hej!  Du kanske söker dig till felsorts killar!  Jag kan bara prata för mig själv och det jag har märkt med dagens tjejer är att det ska klicka på engång och gör det inte det så går man vidare till nästa kille lite som slitochsläng känns det som!      Jag har själv vart singel i 5år och inte hittat nån vettig tjej.  Jag har inga stora krav!
    Jättekonstigt, jag kollade din profil och på beskrivningen att döma ser det ut som att du är en drömkille.
  • 0286

    Jag har inte heller några barn och det är som du säger svårare då. Någon frågar, förväntansfullt: -Har du barn? Svaret: -Nej. Sedan blir det lite frostigt, den andra vet inte riktigt vad man ska säga. Normalt svarar ju mammorna, som det är, att de har ett/två/tre barn som är så-och-så gamla och så spinner samtalet på utifrån det, de hittar gemensamma beröringspunkter i olika saker de kan prata om kring barnen. Förr sa de alltid -Du ska se att det ordnar sig. Eller: -Det är inte för sent ännu!
    Men tack och lov slipper jag höra det numera.

  • Pinalina
    Magnus1978 skrev 2012-10-31 21:39:42 följande:
    0286;  Det tackar vi för =).  

    Ja, det håller jag med om .
Svar på tråden 40+ singel och ny i Göteborg - hur får man nya vänner?