strumaoperation?
Ni som genomgått denna, berätta nåt? tack. Är jätterädd för att sövas o hela alltihopa....suck...e man jättesjuk efteråt, komplikationer, kan man träna en vecka senare, ???? pliiis....
Ni som genomgått denna, berätta nåt? tack. Är jätterädd för att sövas o hela alltihopa....suck...e man jättesjuk efteråt, komplikationer, kan man träna en vecka senare, ???? pliiis....
Jag opererades när jag var femton. Mådde illa efter narkosen och hade ont i halsen efter slangen. Minns att jag var svag i halsen och fick lyfta huvudet genom att ta tag i håret och lyfta, fast det var rätt komiskt. Allt det här var direkt i samband med op:en, och gick snabbt över.
Jag gjorde operationen för ca 3år. Från det att jag blev inskriven på sjukhuset tills jag var utskriven tog det 27h. Själva operationen tog ca 1½h om jag inte minns fel. Mådde inge vidare när jag vaknade upp ur narkosen men det gick över på några timmar. Hade ju självklart om på halsen där såret satt. Men annars tyckte jag att jag hade mindre ont än vad jag trodde.
Angående träning så tror jag att det beror lite på vad det är för träning och hur hårt du vill träna.