• Anonym

Vart finns sexolog?

Jag kan bara få orgasm när jag själv smeker mig, men jag måste spänna mig och hålla andan, skulle gärna vilja prata med en sexolog då jag vill kunna slappna av och njuta mer även under sex, vet du vart det finns någon sexolog i Skaraborg? Väldigt tacksam för hjälp.

• Svar på tråden Vart finns sexolog?
  • Sexolog Camilla

Hej.

Jag känner inte till din ålder men är du ung kan du vända dig till ungdomsmottagningen, om du bor i Skaraborg och har nära till Skövde finns ungdomsmottagningen i Skövde som erbjuder stödsamtal, det går att boka samtal hos kuratorn på ungdomsmottagningen, telefon för tidbokning: 0500-47 82 50, bor du i en annan del av Skaraborg kan du se var närmaste ungdomsmottagning finns genom att söka på ungdomsmottagningens hemsida www.umo.se

Svensk förening för Sexologi har på hemsidan en hänvisning till sexologmottagningar som man kan vända sig till:

GÖTEBORG / VÄSTRA GÖTALAND

Odette Otto Sexologkonsult

När ni behöver någon att prata med gällande sexualitet, relationer
    och problem. Sexologmottagningen Odette Otto i Borås erbjuder sexterapi och sexualrådgivning, både enskilt och i par. Vid behov går det att boka rådgivning på telefon, vid akuta problem eller om det uppstår svårigheter att komma till mottagningen.

Camilla Carlsson, examen i socialpsykologi (Högskolan i Skövde), psykologi med inriktning mot klinisk sexologi (Göteborgs Universitet)

Mottagning: Albanoliden 5, BORÅS

Kontakt: 0735 - 12 91 10

www.odetteotto.se

Sexualmedicinskt centrum , Kaserntorget 1, GÖTEBORG

SMC är en mottagning med klinisk behandlingsverksamhet med fokus på sexuella frågeställningar. Mottagningen är anpassad så att alla över 23 år oavsett sexualitet, könsidentitet, genusuttryck, funktionsnivå, förutsättningar i livsvillkor, etnisk, kulturell eller religiösbakgrund ska känna sig tilltalade och professionellt bemötta. På SMC arbetar vi tvärprofessionellt i team, utifrån medicinsk och psykoterapeutisk kompetens, för att främja sexuell hälsa.

Psykoterapi centrum i Kungälv

Familjeterapeut och sexolog Kjell Gustafsson (leg psykoterapeut), Leg psykolog Christer Andersson

Ytterbyvägen 3 442 33 KUNGÄLV, Tel: 0303 10099

Birgitta Bergkvist

Socionom, leg. psykoterapeut samt auktoriserad familjerådgivare

Psykoterapimottagning: Lilla Torget 4, 41118 GÖTEBORG

Collegium Park, Odengatan 24, 52143 FALKÖPING

Förfrågningar och tidsbeställning: 070 360 68 81

Linnéstadens Sex och Samlevnadsmottagning, GÖTEBORG

Vegagatan 14

413 09 Göteborg

Tel: 031-246030

www.samlevgbg.com

Ulla-Britt Widegren

barnmorska, KBT-terapeut, auktoriserad sexualrådgivare (NACS), utbildad i mindfullness

Gun-Britt Ottosson

barnmorska, uroterapeut

Mottagningen Flora, LIDKÖPING

Anna Skoglund & Eva Sohlberg

Barnmorskor. Mottagningen vänder sig till alla över 25 år.

Kontakt via hemsidan, www.mottagningenflora.se

Kathrine Murray

Leg. Psykolog med sexologiutbildning, psykoterapeut

Mottagning på Slottskogsgatan 62, GÖTEBORG

Tel: 076-2 44 11 25

Annelie Nordner

Leg Sjuksköterska, Fil mag Omvårdna, Sexualrådgivare, Psykoterapi (steg 1)

Ungdomsmottagningen Nordost

Brahegatan 11, GÖTEBORG

Tel: 031-365 35 19 Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den. //

Mobil: 0735-625693

Eila Onsjö

Socionom, sexologisk rådgivare, psykoterapiutb steg 1, utbildad handledare i socialt behandlingsarbete, GÖTEBORG.

Kontakt:Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den. //  Tel 0704-934753

Hälsningar
    Camilla

Svar på tråden Vart finns sexolog?