• Majuni

Får era barn frukost på fritids?

Mitt barn börjar tidigt på fritids innan förskoleklassen startar och de erbjuder endast en halv frukt fram till lunchen.

Min fråga till er är om era barn som börjar tidigt erbjuds någon form av frukost på fritids? 

Skriv gärna vilken kommun som det gäller också, och gärna vilken tid frukosten sträcker sig fram till.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Får era barn frukost på fritids?
  • DesJoh

Ja.....bor i Enköping.

Ibland lämnas dottern (går i 3:an) 6.30 på fritids, Frukost serveras 7.30 och avslutas 8. Samma för sonen när han gick på fritids. 

• Majuni
    DesJoh skrev 2012-10-25 21:30:20 följande:
    Ja.....bor i Enköping.

Ibland lämnas dottern (går i 3:an) 6.30 på fritids, Frukost serveras 7.30 och avslutas 8. Samma för sonen när han gick på fritids. 
    6.30 är precis den tiden som han lämnas också. Men frukost får han icke
  • PetraD

mina barn går inte alla dagar på fritids, men de dagar de går så börjar de oftast 7.30 eller 7.45. de dagar de börjar 7.45 så skulle de egentligen kunna börja 8 (en halvtimme innan jag börjar jobba), men de får börja den tiden så att de hinner med frukosten som är strax innan 8.
    så; ja, mina får frukost 

• emmiz 01

Jag jobbar på morgon fritids och där erbjuder vi frukost fram tills dess att skolan börjar.
    Vi anpassar oss även till vad barnen tycker om (gröt, yoghurt mm) för att det är viktigt att få i sig ordentligt för att orka med.
    Sigtuna kommun.

• PetraD
    PetraD skrev 2012-10-25 21:34:06 följande:

mina barn går inte alla dagar på fritids, men de dagar de går så börjar de oftast 7.30 eller 7.45. de dagar de börjar 7.45 så skulle de egentligen kunna börja 8 (en halvtimme innan jag börjar jobba), men de får börja den tiden så att de hinner med frukosten som är strax innan 8.
    så; ja, mina får frukost 

ca 7.50 och tills de ätit klart.. ca 15-20min kanske...
    bor i Nässjö Kommun (småland) 
  • fortsätt paddla

Ja, frukost kl 7,30.

• Majuni

En har röstat nej och det är jag! känns surt, vi bor i stockholm.

• idis78

Här i Karlskrona får barnen frukost på fritids. Den serveras vid 7.30 på morgonen.

• Ronjan709

Pröva att skicka med smörgåsar el liknande. Skulle jag gjort. Skulle inte acceptera att mitt fick gå hungrig

• Majuni
    emmiz 01 skrev 2012-10-25 21:34:35 följande:
    Jag jobbar på morgon fritids och där erbjuder vi frukost fram tills dess att skolan börjar.
    Vi anpassar oss även till vad barnen tycker om (gröt, yoghurt mm) för att det är viktigt att få i sig ordentligt för att orka med.
    Sigtuna kommun.
    tänk om de som jobbade på denna skola tänkte likadant! DET vore härligt... Att tänka på barnen!
Svar på tråden Får era barn frukost på fritids?