• Thaleya1

    Present på möhippa, snabb fråga.

    Jag har blivit bjuden på möhippa nu, och bruden är en vän till mig som jag inte umgåtts med de senaste 8 åren, så jag är jätteglad över att jag blev bjuden.

    Nu undrar jag dock, ska man köpa present och isåfall har ni några tips på vad för något?
    Jag har aldrig varit på möhippa förut så jag är helt clueless.

    I filmer ser man oftast att bruden får sexiga underkläder eller annat  snusk....Men jag kan inte hennes storlek på kläder och om jag skulle dyka upp med en dildo och ingen annan har köpt nått skulle jag skämmas ihjäl =D

  • Svar på tråden Present på möhippa, snabb fråga.
  • Frontline

    Är det inte möhippan som är en del av presenten, man delar ju på kostnaden för bruden och det brukar ju gå på en slant.
    Sen köper man kanske en bröllopspresent när det är dags...


    Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • lightfish

    Kolla med tjejen som fixar! Finns lika många olika upplägg som möhippor . Själv hade jag något mittemellan: fick fina underkläder och en handväska att ha på smekmånaden! Sen betalade de för allt under eftermiddagen/kvällen!

  • Thaleya1
    Frontline skrev 2012-10-26 09:33:26 följande:
    Är det inte möhippan som är en del av presenten, man delar ju på kostnaden för bruden och det brukar ju gå på en slant.
    Sen köper man kanske en bröllopspresent när det är dags...
    Jag vet inte om jag ska betala för Möhippan, har inte fått någon info om det. Jag har ingen aning om vilka som kommer förutom bruden som jag kände väl förut och en gemensam vän som jag också kände mycket väl förut, hon som bjöd mig.

    Har de bjudit alla i vårat gamla gäng så skulle jag ju kunna fråga någon annan av dem, men jag vågar inte chansa utifall att de inte skulle vara bjudna. Jag får kanske fråga hon som bjöd mig då antar jag.

    Hon sa att jag får gärna svänga förbi till kyrkan till vigseln om jag vill, men jag är inte bjuden till någon reception efteråt. Tror inte att jag ska komma till vigseln heller, om hon inte verkligen vill att jag ska gå när vi pratar nu under Möhippan.
  • Frontline
    Thaleya1 skrev 2012-10-26 09:47:16 följande:
    Jag vet inte om jag ska betala för Möhippan, har inte fått någon info om det. Jag har ingen aning om vilka som kommer förutom bruden som jag kände väl förut och en gemensam vän som jag också kände mycket väl förut, hon som bjöd mig.

    Har de bjudit alla i vårat gamla gäng så skulle jag ju kunna fråga någon annan av dem, men jag vågar inte chansa utifall att de inte skulle vara bjudna. Jag får kanske fråga hon som bjöd mig då antar jag.

    Hon sa att jag får gärna svänga förbi till kyrkan till vigseln om jag vill, men jag är inte bjuden till någon reception efteråt. Tror inte att jag ska komma till vigseln heller, om hon inte verkligen vill att jag ska gå när vi pratar nu under Möhippan.
    Jag har själv aldrig varit på nån möhippa bara svensexor
    Men dom möhippor frugan har varit på där har dom ju kidnappat bruden och tagit med henne på en heldag med en massa roligheter och då har ju alla som har varit med delat på alla kostnader för bruden.
    Likadant gör ju vi när vi har haft svensexa...
    Så då har vi liksom inte haft nån present med oss utan det har ju blivit efter bröllopet som man har gett nått antingen från sig själv annars har man slagit sig ihop ett gäng och köpt nåt dyrare...
    Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Fia 28
    Frontline skrev 2012-10-26 10:18:11 följande:
    Jag har själv aldrig varit på nån möhippa bara svensexor
    Men dom möhippor frugan har varit på där har dom ju kidnappat bruden och tagit med henne på en heldag med en massa roligheter och då har ju alla som har varit med delat på alla kostnader för bruden.
    Likadant gör ju vi när vi har haft svensexa...
    Så då har vi liksom inte haft nån present med oss utan det har ju blivit efter bröllopet som man har gett nått antingen från sig själv annars har man slagit sig ihop ett gäng och köpt nåt dyrare...
    Så har det gått till på alla möhippor jag varit på. Kidnappning, diverse roligheter och middag. Vi delar på alla kostnader, men ingen present.
  • Thaleya1
    Fia 28 skrev 2012-10-26 10:29:22 följande:
    Så har det gått till på alla möhippor jag varit på. Kidnappning, diverse roligheter och middag. Vi delar på alla kostnader, men ingen present.

    Ok, det lät ju som ett bra upplägg!
    Ska höra med hon som anordnar möhippan när det blir när det blir närmare inpå, måste ändå ha andra detaljer såsom tider, plats osv ;)
  • JA77

    Jag skulle inte gå på en hippa om det var en person jag inte ens umgås med, och verkligen inte om jag inte var bjuden på bröllopet. Det är en stor och onödig utgift.

  • Thaleya1

    Jag gick på möhippan och det var kul, fast det var ett lite halvudda gäng som var bjudna, ca tre vänner till henne som inte sa ett pip, och resten var hennes systrar bara, samt min gamla vän och henne själv.

    Hon har väl de flesta av hennes vänner i staden där hon numera bor men eftersom hon gifter isg i hennes hemmastad så åkte hon hit för att gifta sig, så hennes bästis ordnade möhippan med de få hon kände som bodde kvar här, det var bara jag från vårat gamla gäng.

    Tacl för er som har skrivit. Vi betalade tillsammans för henne under dagen, och jag köpte ingen present, tur det för det var ingen annan som hade köpt heller. 

Svar på tråden Present på möhippa, snabb fråga.