Buktande slidvägg
Hej! Jag undrar egentligen hur ska en "normal" främre slidvägg kännas? Upptäckte nyligen att min buktar inåt mot slidan, har inte märkt av det förut men vet inte om det alltid varit så utan att jag har tänkt på det?
Precis vid slidmynningen och ett par centimeter in är främre slidväggen som U-formad, dvs om jag för ett finger åt endera sida så är det som att man får "plats" med fingret, som att slidväggen buktar endel alltså. Jättesvårt att förklara, det är inte direkt som en knöl utan mer som att mitten av slidväggen trycker inåt (mot motsvarande slidvägg alltså, inte mot kroppen).
Har googlat lite och det enda information jag får fram är om framfall (jag är 25 och har aldrig fött barn så inte troligt) och cystor, men cystor beskrivs oftast som knölar och det känns inte som en knöl utan som att det är någonting inifrån slidväggen som "trycker" på och får slidväggen att bukta.
Det gör inte ont eller ömmar heller för den delen.
Anledning till att jag är lite orolig över att någonting kan vara fel är också att jag kan få ont efter samlag med min kille, det kan värka i timtal efter sex och då har jag varit ordentligt plaskvåt under sexet.
Tänkte ringa gyn nästa vecka för att göra en undersökning men känns fånigt om det faktiskt är helt normalt att det ska vara såhär -_-