Anonym (kvinnan) skrev 2012-10-26 12:22:06 följande:
Någon gång i livet, antingen i det förhållande ni är nu, eller tidigtare, vad berodde det på?
Vad gjorde ni för att lösa problemet och hur gick det sedan?
Jag är en kvinna som lever i ett sexlöst förhållande. Jag har diskuterat det här med min man många gånger men vi kommer ingen vart. Jag vill gärna höra berättelserna från män som tappat lusten.
Tappat lusten helt har jag nog aldrig gjort, men under perioder när barnen var små och det mesta kretsade kring dem och så har det gått perioder med långt mellan sex (1-2 månader). När relationen blir mer en arbetsrelation i projektet "familjen" och man inte känner sig uppskattad så tröttnar man till slut. När man kommer i 3:e eller fjärde hand (barnen, jobbet, kompisar, jag) så kan det vara svårt att gå igång bara sådär.
Män vill precis, som kvinnor, bli uppskattade, smickrade och förförda emellanåt. Slentriansex t.ex. i en sån situation kan nästan förvärra.
Vi har hittat tillbaks genom att anstränga oss båda. Bit för bit. Prioritera varandra istället för andra eller annat. Jag upplever nog att det var jag som stod mest för att hitta tillbaks. Börja dejta igen (varandra), gå på bio, teater, resa iväg... Nu är det hur bra som helst. Bättre än förr till och med
En till sak: Min fru rakade sig vid typ 38 år (först lite, sen mer och nu allt) och det förändrade sexet en hel del. Det blev vildare och porrigare efter och är ännu mer så nu. Så kanske att våga lite mer, ta ut svängarna och leva ut lite fantasier kan hjälpa