• Anonym (kvinnan)

Ni män som tappat lusten

Någon gång i livet, antingen i det förhållande ni är nu, eller tidigtare, vad berodde det på? 
    Vad gjorde ni för att lösa problemet och hur gick det sedan?

Jag är en kvinna som lever i ett sexlöst förhållande. Jag har diskuterat det här med min man många gånger men vi kommer ingen vart. Jag vill gärna höra berättelserna från män som tappat lusten. 

• Svar på tråden Ni män som tappat lusten
  • Anonym (vanligt?)

Hur vanligt är det att män tappar sexlusten? Innan jag läste om det på FL trodde jag att det var väldigt ovanligt men här finns ju massor av kvinnor med män som aldrig vill ha sex.

Vad säger din man då? Vill han ha det så eller är han lika förtvivlad?

• Anonym (kvinnan)
    Anonym (vanligt?) skrev 2012-10-26 12:26:09 följande:
    Hur vanligt är det att män tappar sexlusten? Innan jag läste om det på FL trodde jag att det var väldigt ovanligt men här finns ju massor av kvinnor med män som aldrig vill ha sex.

Vad säger din man då? Vill han ha det så eller är han lika förtvivlad?
    Han tycker inte att det är ett problem utan är nöjd med vårt sexliv. Vi har de senaste tre och ett halvt åren haft sex fyra till sex gånger per år. 
  • Anonym (vanligt?)
    Anonym (kvinnan) skrev 2012-10-26 12:31:58 följande:
    Han tycker inte att det är ett problem utan är nöjd med vårt sexliv. Vi har de senaste tre och ett halvt åren haft sex fyra till sex gånger per år. 

Men tillfredsställer han sig själv eller hur kan han vara nöjd med det?? Det är ju som engångsligg men med sin fru?? Vill han inte ha mer lust då?
  • Anonym (kvinnan)
    Anonym (vanligt?) skrev 2012-10-26 12:35:29 följande:

Men tillfredsställer han sig själv eller hur kan han vara nöjd med det?? Det är ju som engångsligg men med sin fru?? Vill han inte ha mer lust då?
    Jag vill inte dissa dig, men jag skulle gärna vilja att den här tråden handlade om män som tappat lusten och vad de säger om hur de upplevt det. Inte om mitt eget förhållande. 
  • Anonym (vanligt?)
    Anonym (kvinnan) skrev 2012-10-26 12:38:25 följande:
    Jag vill inte dissa dig, men jag skulle gärna vilja att den här tråden handlade om män som tappat lusten och vad de säger om hur de upplevt det. Inte om mitt eget förhållande. 

Ok...sorry!! Men jag tänkte att nån man skulle haka på.
  • You Know
    Anonym (kvinnan) skrev 2012-10-26 12:22:06 följande:
    Någon gång i livet, antingen i det förhållande ni är nu, eller tidigtare, vad berodde det på? 
    Vad gjorde ni för att lösa problemet och hur gick det sedan?

Jag är en kvinna som lever i ett sexlöst förhållande. Jag har diskuterat det här med min man många gånger men vi kommer ingen vart. Jag vill gärna höra berättelserna från män som tappat lusten. 
    Tappat lusten helt har jag nog aldrig gjort, men under perioder när barnen var små och det mesta kretsade kring dem och så har det gått perioder med långt mellan sex (1-2 månader). När relationen blir mer en arbetsrelation i projektet "familjen" och man inte känner sig uppskattad så tröttnar man till slut. När man kommer i 3:e eller fjärde hand (barnen, jobbet, kompisar, jag) så kan det vara svårt att gå igång bara sådär.

Män vill precis, som kvinnor,  bli uppskattade, smickrade och förförda emellanåt. Slentriansex t.ex. i en sån situation kan nästan förvärra.

Vi har hittat tillbaks genom att anstränga oss båda. Bit för bit. Prioritera varandra istället för andra eller annat. Jag upplever nog att det var jag som stod mest för att hitta tillbaks. Börja dejta igen (varandra), gå på bio, teater, resa iväg... Nu är det hur bra som helst. Bättre än förr till och med Glad 

En till sak: Min fru rakade sig vid typ 38 år (först lite, sen mer och nu allt) och det förändrade sexet en hel del. Det blev vildare och porrigare efter och är ännu mer så nu. Så kanske att våga lite mer, ta ut svängarna och leva ut lite fantasier kan hjälpa
  • NHult

Nu är ju jag en konstant sugen kille, så jag har svårt att förstå att någon oavsett kön inte vill ha något så skönt, mysigt och kul som sex.

Jag satt och pratade med en kompis för lite sedan och blev nåstan chockade när han berättade att han inte hade lust längre, och helt plötsligt upplevde sex som jobbigt Förvånad 
    Han påstod att han tröttnat helt enkelt, men hallå eller, och han fattade inte överhuvudtaget att jag fortfarande som han uttryckte det tyckte att det är kul med sex. Han sa tom stackars din fru ger du dig aldrig haha,
    det är inte synd om henne. Jag försökte få klarhet i varför sexlusten har avtagit men han hade inget vettigt svar.
    Lat tråkig kille som nöjer sig med att bedriva AB familj helt enkelt.  Vissa är ju nöjda med det.
    Jag tror inte att det är fel på den parten som vill, även om det känns som om Man/Jag Hon eller Han är ratad. 

Jag tror det sitter i huvudet på människor oavsett kön, det spelar inte så stor roll vad man gör eller inte gör,
    vi människor har helt enkelt olika mkt lust, och prioriterar olika saker. 
    Jag förstår ju inte att man kan prioritera annat för sex, och andra fattar ju inte hur man överhuvudtaget vill ha sex när det finns så mkt annat att göra Solig     

Självklart får man ju försöka medla, och hetsa upp motparten, men att få nej i tid och otid är ju förbannat tråkigt,
    till slut så tröttnar man ju helt enkelt att försöka, då blir det till slut tråkigt på riktigt. För leva i ett sexlöst förhållande kan liksom kvittta, då kan man lika gärna bo ihop med en kompis.     

Bloggar lite här på FL <3
  • Anonym (kvinnan)
    Anonym (vanligt?) skrev 2012-10-26 12:47:13 följande:

Ok...sorry!! Men jag tänkte att nån man skulle haka på.
    Ingen fara. Nu har två hakat på! :)
  • Anonym

En förklaring (som kanske inte är applicerbart i ditt fall) är att mannen tappat intresset för att kvinnan är ointresserad av sex. Att det alltid måste till övertalning för att det skall bli sex. Till slut tappar man lusten. Kanske inte lusten till sex, men lusten att ha sex med henne.

Kan säkert vara så i många fal att kvinnan tappat lusten för sex men sen återfår den, men att mannen då tappat intresset. Kvinnor tror ofta att mannen bara skall klappa händerna och bli överlycklig att hon vill ha sex och automatiskt skall bli kåt. Inte säkert dock. Det är kanske hon som nu får jobba för att övertala honom. Något många kvinnor inte tycker de skall behöva. I en del fall kan det säkert vara lite hämnd från mannens sida (skulle själv vilja hämnas så men jag är för kåt av mig).

• Anonym (lust)

Hej,
    Jag är en man på drygt 40 år som saknar sexlust när det gäller min sambo. Men i grunden är sexlusten väldigt hög.
    Att jag tappat lusten att ha sex med min sambo beror på att hon gått upp kraftigt i vikt, och jag kan inte rå för det...men jag tänder helt enkelt inte på alltför kraftiga tjejer.

Jag har påtalat detta för henne under många år, men löften om att gå ner i vikt, mer motion mm bryts ideligen.

Det jag ville få fram är att det kanske(men inte nödvändigtvis) är ngt speciellt som gör att han har tappat lusten. Kan ju finnas många orsaker till det.
    Diskutera och försök få honom att öppna sig.

Lycka till!!

Svar på tråden Ni män som tappat lusten